וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אבו מאזן יקבל השליטה במעברים

ניר יהב

27.1.2008 / 13:08

אנשי משמר הנשיאות ברשות יקבלו את השליטה במעברי הגבול למצרים. משעל: "פתיחת מעבר רפיח היתה צעד חיובי"

(וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

מצרים מקבלת את תוכניתו של יושב ראש הרשות אבו מאזן, להעביר לידי המצרים את השליטה במעברי הגבול בין עזה למצרים. כך דיווחו בכירים פלסטינים ומצרים. שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי הנמצא בקהיר מסר כי "סוכם עם מצרים כי הדרך לסיים את משבר הגבול היא שמשמר הנשיאות הפלסטיני של אבו מאזן ישלוט במעברים".

גם שר החוץ של מצרים, אחמד אבו אל-רייט, התייחס לנושא ואמר כי ארצו תנקוט צעדים בהקדם על מנת להשיב את הסדר למעברים בין הרצועה למצרים. בחמאס, לעומת זאת, לא ממהרים לברך על ההסדר המתגבש. "אין לחזור להסדרים קודמים. מה שדרוש הוא לגבש הסדרים חדשים במעבר, בין אם בפגישה משולשת בין חמאס, פתח ומצרים ובין אם בפגישה בין מצרים לחמאס, אם אבו מאזן ימשיך בסירובו לנהל דיאלוג עם חמאס".

מוקדם יותר אמר ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט", כי "חמאס מנהלת מגעים עם מצרים ועם הרשות הפלסטינית, על מנת לגבש הסכם בנוגע לניהול המעברים ולפתרון משבר רצועת עזה". משעל אמר עוד כי חמאס מוכן להעביר ליושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן את השליטה במוסדות הנשיאות ברצועת עזה, אם כי הבהיר שעל חמאס והרשות לדון בעתיד המוסדות הביטחוניים.

"לחמאס חשוב לשמור על הביטחון, להסיר את המצור ולא להזיק לאינטרסים של מצרים", אמר משעל. "פתיחת מעבר רפיח היתה צעד חיובי ועלינו להמשיך בכך". משעל לא נקב בתאריכים שבהם יחל המשא ומתן הישיר בנוגע לניהול המעברים. "הפתרון יימצא הרחק מאמצעי התקשורת", הבהיר.

היום ייפגשו בירושלים יו"ר הרשות הפלסטינית וראש הממשלה אהוד אולמרט. אבו מאזן צפוי לבקש מאולמרט להסיר את המצור מעל רצועת עזה. אבו מאזן אף צפוי להציע להציב בגבול בין הרצועה למצרים אנשי ביטחון של הרשות הפלסטינית. הפגישה נקבעה ביום חמישי, על רקע החרפת המשבר ההומניטרי ברצועת עזה וסגירת המעברים אליה על ידי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully