וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מבקשת להקפיא את הסנקציות עליה

26.1.2008 / 20:22

במועצת הביטחון מנסים לגבש החלטה שתדרוש מאירן להקפיא את תוכנית הגרעין שלה. באירן מבקשים מהאו"ם לחכות עד מרץ

באירן הביעו הערב (שבת) הפתעה מכוונת מעצמות המערב להטיל עליה מגבלות נוספות בשל תוכנית הגרעין שלה, וטוענת כי עליהן להמתין למסקנות פקחי האו"ם, שעתידות להתפרסם בחודש מרץ. לדברי שר החוץ האירני מנושר מותאקי, היתה הבנה בין אירן לבין בריטניה, צרפת, גרמניה, ארצות הברית וסין לתת לפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לגבש המלצות. "שיתוף הפעולה (בין אירן לפקחים) החל לפני חמישה חודשים ואנחנו בשלבים סופיים של גיבושו, על כן יש לנהוג איפוק", אמר מותקי.

מעצמות המערב חוששות מפיתוח נשק גרעיני בעוד אירן טוענת שהתוכנית הגרעינית שלה איננה למטרות מלחמה. בשבוע שעבר החליטו החברות הקבועות במועצת הבטחון וגרמניה על טיוטה להחלטה על הטלת סנקציות. ביום שישי הופץ הנוסח לחברות הבלתי קבועות. בין הסנקציות הצפויות: הגבלות על חופש התנועה והקפאת נכסים של עובדי ציבור אירנים מסוימים ופיקוח על בנקים באירן. זאת, לצד תביעה להפסקה מיידית של העשרת האורניום.

דיפלומטים מערביים אמרו שבכוונתם להגיע להחלטה פה אחד, ולפיכך נאלצו לרכך חלק מההצעות לסנקציות בשל דרישותיהן של רוסיה וסין. עם זאת הוסיפו, כי אם אירן תעמוד בסירובה להפסיק את העשרת האורניום צפויות הסנקציות להחריף.

בתוך כך, קיבלה אירן היום (שבת) מרוסיה משלוח נוסף של דלק גרעיני. אירן הצהירה בעבר כי בכוונתה לייצר דלק גרעיני בכוחות עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully