וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס וראשי הרשות יגיעו לשיחות בקהיר

26.1.2008 / 22:31

שר החוץ המצרי הזמין את נציגי מנהיגי הפלסטינים לקהיר לדון בנפרד במשבר בעזה. אבו מאזן מתעקש שחמאס יוותר על השליטה ברצועה

חמאס ופתח נענו להזמנת קהיר לבוא למצרים לדון במשבר ברצועת עזה. נציגי שתי התנועות יקיימו שיחות נפרדות עם שלטונות מצרים. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן יפגש עם נשיא מצרים חוסני מובראק ביום רביעי הבא בקהיר, אך הוא עומד על כך שחמאס יוותר על שליטתו ברצועה.

מוקדם יותר הערב אמרו בחמאס, כי התנועה ברפיח תמשך כל עוד לא יהיו הסכמים עם מצרים. הנהגת חמאס בעזה מקווה להפגין שליטה בשטח, ולסכל את תכניתו של אבו מאזן להציב בגבול את אנשי המשטרה הפלסטינית.

שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט אמר היום בצהרים, כי לפחות 40 מאנשי כוחות הביטחון המצרים נפצעו במהלך עימותים עם פלסטינים, שניים מהם במצב אנוש, בגבול רצועת עזה ברפיח.

עם זאת, בכירים מצרים הודיעו כי ימשיכו לאפשר לפלסטינים לעבור את הגבול הפרוץ עם עזה. לדברי מושל סיני הגנרל אחמד עבד אל חמיד, "הפלסטינים ימשיכו לעבור עד יקנו או ישיגו את הציוד והמזון שהם צריכים. אל חמיד הוסיף, כי "כוחות הביטחון המצרים קיבלו הוראה להקל על מעבר הפלסטינים לאזור רפיח, אך ימשיכו להגביל את תנועתם ליתר חצי האי".

חצי מתושבי עזה חצו את הגבול

אלפי פלסטינים המשיכו לחצות היום את הגבול שנפרץ ביום רביעי במעבר רפיח. עשרות רכבים מצרים משוריינים מנסים למנוע מעבר מכוניות פלסטיניות שממשיכות לנסוע אל רפיח המצרית וממנה חזרה לרצועה.

סוכנות הפליטים של האו"ם, אונר"א מעריכה, כי כמחצית מתושבי עזה חצו את הגבול למצרים מאז שנפרץ. יו"ר נציגות הסוכנות בקהיר אמרה, כי ביום רביעי עברו כ-400 אלף פלסטינים את הגבול למצרים ובחמישי עברו כ-300 אלף. לדבריה, "המספר צפוי רק לעלות".

בתוך כך, החל מהיום סוגר צה"ל לתנועה את כביש 10, שלאורך הגבול המצרי. כמו כן, יסגרו גם אתרי התיירות הסמוכים לגבול עם מצרים. זאת, בשל זרימת מאות אלפי הפלסטינים מרצועת עזה לחצי האי-סיני, והחשש שבינהם עברו גם פעילי טרור, שמעוניינים לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully