וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "אירן מפעילה מתקן גרעיני סודי"

ספי קרופסקי

26.1.2008 / 13:28

בראיון ל"וושינגטון פוסט" אמר יו"ר העבודה, כי "חשוב לשמור על המשכיות ויציבות בממשלה". על תהליך השלום אמר: "עלינו לנצל כל הזדמנות להגיע להסכם"

שר הביטחון אהוד ברק אמר היום (שבת), כי "זה ברור שהאירנים מנסים להשיג יכולת גרעינית". לדבריו, "הם אולי האטו את הקצב בשנת 2003 בשל הפעילות הצבאית האמריקאית, אבל אנחנו מעריכים שהם כבר עובדים על ראשי נפץ לטילים שלהם, ושקיים מתקן סודי נוסף להעשרת אורניום".

בנושא הישארות מפלגת העבודה בממשלה לאחר פרסום דו"ח וינוגרד אמר, כי "חשוב לשמור על המשכיות ויציבות בממשלה". לשאלת ה"וושינגטון פוסט" האם בכוונתו לפרוש מהקואליציה עם פרסום הדו"ח ענה ברק, כי בכוונתו "לקרוא את הדו"ח, ולהחליט מה יהיה הדבר הטוב למדינה".

על תהליך השלום אמר שר הביטחון כי "עלינו לנצל כל הזדמנות להגיע להסכם". ברק הסביר כי כשניהל את המשא ומתן עם יאסר ערפאת, "היה לנו ספק לגבי כוונותיו, אבל לא היה ספק שהוא מסוגל". אולם כעת, "המנהיגים הפלסטינים – אבו מאזן וסאלם פיאד מעוניינים ורוצים בתהליך, אבל יש סימן שאלה גדול באשר ליכולות שלהם". זאת לדבריו של ברק, "מכיוון שהם שולטים רק על חצי מהאוכלוסייה הפלסטינית".

"בישראל תמיד היה רצון טוב להמשיך את תהליך ההדברות עם הפלסטינים". אולם לדבריו של ברק, "הצד הפלסטיני לא יכול לקיים את ההבטחות הבסיסיות".

על הערוץ הסורי אמר ברק: "אנחנו מכבדים את האינטרסים הסורים ואת מנהיגיה, ואנחנו מצפים מהם לאותו כבוד כלפינו". ברק סיכם כי במידה והאלמנטים הבסיסיים הללו יקוימו, יהיה ניתן לקדם את ערוץ ההדברות עם דמשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully