וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו אופ: סוגרים שבוע בתמונות

שי אילן

26.1.2008 / 16:08

בשעה שהפריימריז בדרום קרוליינה בשיאם, אנו חולקים כבוד אחרון לאדם הראשון על האוורסט, ונוסעים לטורקיה לראות קרב גמלים

הו קרוליינה -

הילרי קלינטון עדיין מחייכת, אחרי נצחונותיה הקודמים בפריימריז, אבל מזלה עשוי היום להשתנות. ברק אובמה מוביל בסקרים במרוץ בדרום קרוליינה, בעיקר בזכות תמיכת השחורים. השבוע אמר אובמה: "הילרי קלינטון תגיד הכול כדי להיבחר", אחרי שהותקף על ידי הקלינטונים. התעמולה נעשית חריפה יותר, והאווירה מתחממת לקראת ה-5 בפברואר, בו ייערכו פריימריז ב-23 מדינות. (כתב: שי אילן)

מניות מוקפצות -

הבורסה הגיעה השבוע לכותרות הראשיות בכלי התקשורת, בגלל אי יציבות עולמית שנובעת מחולשת הדולר. הבורסות צנחו בכל העולם, ואז התייצבו, עלו וירדו שוב. בסין ניסתה הממשלה לאזן את הבורסה על ידי הבטחות למימון ציבורי למוצרים שונים, והשוק אכן גאה. בד בבד פורסם השבוע שהצמיחה בסין השנה הייתה מעל 11 אחוזים, השיעור הגבוה ביותר ב-14 שנים האחרונות.

טיפוס השמימה -

האדם הראשון שטיפס על האוורסט, אדמונד הילרי שהלך לעולמו בשבוע שעבר נקבר השבוע בניו זילנד. הילרי הוא דמות נערצת בניו זילנד, וזכור לא רק בגלל הטיפוס ההיסטורי, אלא גם בגלל עבודתו הפילנטרופית. הוא עבד ללא לאות כדי לתמוך באזרחי נפאל, מדינתו המאומצת, והקים עבורם בתי חולים ובתי ספר בכספים שגייס.

חשמל באוויר -

יפן היא החמישית בעולם בכמות גזי החממה שהיא פולטת לאטמוספירה. כדי לייעל את ייצור החשמל בלי לזהם, מנסה המדינה לעבור לדרכים אלטרנטיביות לייצור חשמל, כמו תחנות רוח אלה, טורבינות עצומות שנועדו לייצור חשמל ונמצאות כמה שעות נסיעה צפונית לטוקיו. לתשומת לב המשרד לאיכות הסביבה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

הודו חוגגת -

הודו מציינת חמישים שנה לקבלת החוקה שלה. כשנתיים נדרשו להודים מאז השתחררו מעול הקולוניאליזם האנגלי ועד שהחוקה נוסחה. אורח הכבוד השנה במצעד היה הנשיא המעופף, ניקולא סרקוזי. 20 אלף חיילים ושוטרים איבטחו את האירועים, שמהווים מדי שנה מטרה לניסיונות פיגוע על ידי גורמים בדלניים.

הסכר סגור -

אישה נאלצת למלא מים מבאר בעקבות סגירת הסכר, ליד האררה בירת זימבבואה. זימבבואה נמצאת בסכנת שטפונות אחרי עונת גשמים אינטנסיבית שגרמה למותם של כמה אנשים. רבים נותרו ללא קורת גג ונזק כבד נגרם ליבולים.

קור כלבים -

ביירלי, כלב ההצלה האלפיני מציץ בערימת שלג. השבוע נערכים בגרמניה, סמוך לגבול בווריה, אימוני ההצלה השנתיים לכלבי המתמחים בחילוץ ממפולות שלגים. הכלבים המיומנים חופרים בערימת השלג ומוצאים שלל, במקרה זה כופתאות טעימות. במקרים של אזעקת אמת עליהם לאתר גולשי סקי במצוקה.

השפעת מכה -

חוואי מאכיל ברווזים בתאילנד, בשדה אורז צפונית לבנגקוק. השבוע התגלו נגיפים קטלניים של שפעת העופות בפעם הראשונה מאז השנה שעברה בתאילנד. חוואי המדינה נאלצו לשחוט כעשרת אלפים עופות בגלל המחלה העושה שמות בבעלי הכנף בעולם.

לא עושים משלוחים -

מלצר לבוש בבגדים מסורתיים של שושלת צ'ינג מוזג תה בעיר הנגזו בסין. המודרניזציה מאיימת על המסורות העתיקות והשבוע נמסר שרשת דנקי'ן דונטס מתכוונת לפתוח 100 סניפים בשנים הקרובות בשנגחאי לבדה. לצד המאפים עתירי השמן וצבעי המאכל יוגשו גם מוצרים המתאימים לחיך המקומי, כמו תה ירוק.

משיב לו כגמלו -

השבוע נערך במערב טורקיה פסטיבל שנתי, בו מפגישים בעלי גמלים את החיות שלהם בזירה. הם מצעידים לפניהם נאקה מיוחמת, מה שגורם לגמלים להתגושש זה עם זה כדי לזכות בחסדיה. אלפי בני אדם צופים בתחרות המוזרה בזירה הסמוכה לעיר איזמיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully