וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיילים המצרים עזבו את מעבר רפיח

ניר יהב

25.1.2008 / 19:40

זרם הפלסטינים שחצו את המעבר התגבר לאחר שהחיילים המצרים הותירו אותו פרוץ. מובארק: חמאס וישראל אשמות במצב בעזה

בתום יום של עימותים מעבר רפיח, עזבו הערב (שישי) החיילים המצרים את המעבר והשאירו אותו פרוץ למעבר פלסטינים. רשת "אל-ערבייה" דיווחה כי ההנחייה לעזוב את המעבר ניתנה על ידי נשיא מצרים חוסני מובארק. לפי הדיווח, מובארק אמר כי הוא משוכנע שתושבי הרצועה שרכשו את המצרכים הדרושים להם כבר שבו לרצועה.

לפי ההערכות, כוחות הביטחון המצרים התירו מעבר של פלסטינים למצרים בשל חששם מכך שיפרצו עימותים נוספים במקום.

בתוך כך הביע נשיא מצרים חוסני מובארק מוכנות לתווך בין חמאס ופתח על מנת להגיע להסכמה בין הארגונים. בראיון לשבועון המצרי "אל-אוסבוע" שיפורסם מחר, הבהיר הנשיא המצרי כי מצרים אינה מהווה צד בסכסוך בין חמאס לפתח. מובארק האשים גם את חמאס ואת ישראל באחריות להידרדרות המצב ההומניטרי ברצועת עזה והבטיח כי לא יאפשר הרעבה של הפלסטינים ברצועה.

חמאס פרץ עוד פירצה בגבול

קודם לכן, פעילי חמאס פרצו פירצה חדשה בגבול עם מצרים, סמוך למעבר רפיח, על ידי שימוש בבולדוזר, בשעה שכוחות משטרה ניסולסגור את הפרצות בחומה בתייל ובשרשרות. כוחות הביטחון המצרים פתחו באש לעבר הפלסטינים, ובמקום היו מספר פצועים
.
בכמה מקומות לאורך הגדר מצליחים פלסטינים מרצועת עזה להמשיך לחדור למצרים דרך פערים נוספים בגדר, וכשהם מטפסים עליה. השוטרים המצרים קראו במערכות הכריזה באזור כי עד השעה שלוש יסגר הגבול לחלוטין, אך המעבר עדיין נותר פרוץ.

השוטרים המצרים החלו לירות באוויר על מנת להבריח את הפלסטינים בחזרה לרצועת עזה. אלפי פלסטינים הריעו לאנשי חמאס. במקום פרצו מספר תגרות בין השוטרים לפלסטינים משני צידי הגדר, שהחלו להשליך אבנים על השוטרים המצרים. אלו עשו שימוש בזרנוקי מים, באלות וביריות באוויר כדי להרחיק את הפלסטינים מהגדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully