וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביירות: 10 הרוגים בפיצוץ מכונית ממולכדת

נעמי וינר, ניר יהב ושי אילן

25.1.2008 / 14:31

בין ההרוגים מפקד בכיר במשטרה, המקורב לקואליציה האנטי-סורית, שחקר את רצח ראש הממשלה לשעבר רפיק אל-חרירי

כוחות הביטחון בביירות מסרו כי לפחות עשרה בני אדם נהרגו בפיצוץ של מוכנית ממולכדת, הבוקר (שישי) בפרבר נוצרי במזרח ביירות, בירת לבנון. באזור נמצאות כמה שגרירויות זרות. ככל הנראה, הפיצוץ כוון כנגד מכונית שנסעה בכביש מרכזי באזור, וכמה מכוניות נהרסו בפיצוץ. כמה בני אדם נוספים נפצעו בפיגוע, אך לא ברור עדיין כמה. סוריה גינתה את הפיגוע.

בין ההרוגים, וככל הנראה מטרת הפיגוע, הוא וויסאם עאיד, בכיר ביחידת המודיעין של המשטרה הלבנונית. היחידה נחשבת למקורבת לקואליציה האנטי-סורית, ולמנהיגה סעד אל-חרירי. עאיד פיקד על הכוחות במחנה הפליטים נהר אל בארד, בהתנגשויות עם ארגון פתח אל איסלם. הוא גם היה מעורב בחקירת ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל-חרירי. הוא נהרג בעת ששב מדיוני הוועדה החוקרת את הרצח.

סמוך לכפר דיר עמאר, מקום הולדתו של עאיד, התקהלו מאות בני אדם והפגינו נגד סוריה. הם חסמו את הכביש המוביל מלבנון לסוריה והודיעו כי לא יפתחו אותו עד אשר יועמדו רוצחיו של עאיד לדין.

רק לפני עשרה ימים נהרגו ארבעה בני אדם ו-16 ונפצעו בפיצוץ של מכונית ממולכדת בביירות, סמוך לשגרירות האמריקאית. לפי הודעת דובר משרד החוץ האמריקאי שון מקורמק, בפיצוץ לא נהרגו אמריקאים העובדים בשגרירות.

בלבנון ארעו בשלוש השנים האחרונות יותר משלושים פיגועים, רובם נגד פוליטיקאים ועיתונאים אנטי סוריים. לפני כחודש וחצי חוסל בלבנון סגן הרמטכ"ל, הגנרל פרנסואה אל-חאג'. חמישה בני אדם נוספים נהרגו ועוד עשרות נפצעו בפיצוץ שארע ליד ארמון הנשיאות בפרבר הנוצרי בבעבדא, שנמצא במזרח ביירות. הפיצוץ נגרם על ידי מכונית ממולכדת. אל-חאג' היה אמור לתפוס את הפיקוד על צבא לבנון עם מינויו הצפוי של הגנרל מישל סלימאן לתפקיד נשיא לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully