וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך עבודה בבורסה לניירות ערך בתל אביב

חיים ביאור

25.1.2008 / 10:03

עובדי הבורסה קיימו אסיפת מחאה אתמול, במחאה על המבוי הסתום אליו נקלע המו"מ על שכרם. דורשים להשבית את הבורסה

עובדי הבורסה לני"ע הפסיקו אתמול את העבודה וקיימו אסיפת מחאה. העובדים דרשו מההסתדרות שתכריז על סכסוך עבודה, שבעקבותיו הם יהיו רשאים לפי החוק לשבש את פעילות הבורסה או אף לקיים שביתה.

באסיפה, שבה השתתף יו"ר הסתדרות הפקידים במרחב תל אביב, עמיר שפטל, נימקו העובדים את הדרישה להכרזה על סכסוך בכך שהמשא ומתן עם הנהלת הבורסה על דרישות השכר של העובדים נקלע למבוי סתום. שפטל אמר כי ההסתדרות לא תשתהה ותכריז על הסכסוך בתוך ימים אחדים. לדבריו, עדיין לא נחתם בבורסה הסכם שכר ל-2007, על אף שהמו"מ שהוא מקיים מול הסמנכ"ל למשאבי אנוש, יוסי לוי, מתנהל כבר חודשים רבים.

הנהלת הבורסה מציעה תוספת שכר אחידה של 0.5% ועוד תוספת של 2.8% שתשולם באופן סלקטיבי, בהתאם לתרומה של כל עובד, ובסך הכל 3.3%. ועד עובדי הבורסה, בראשות יצחק לרנר, דוחה את ההצעה באומרו שב-2006, שנה שבה מחזורי העסקות הסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל, העובדים קיבלו תוספת שכר של 3.5%, ולפיכך ב-2007 - שבה המחזורים עלו ב-30% יותר והסתכמו בשני מיליארד שקל - על העובדים לקבל תוספת גבוהה יותר. ועד העובדים דורש שהתוספת תהיה 4.5%, וכי החלק של התוספת האחידה יהיה גדול יחסית לחלק של התוספת הסלקטיווית.

לא רוצים אאוטסורסינג

עילה אחרת לדרישת העובדים להכריז על סכסוך עבודה היא העסקתם בבורסה של מספר גדל והולך של עובדים באמצעות חברות למיקור חוץ (אאוטסורסינג) וחברות קבלניות לכוח אדם. מדובר בכ-80 כלכלנים, אנשי מחשוב ועובדים טכניים המועסקים בצד 150 עובדי הבורסה הקבועים, המועסקים במסגרת ההסכם הקיבוצי ומיוצגים בידי הוועד וההסתדרות.

שפטל ולרנר דורשים להעביר את "קבוצת ה-80" למעמד של עובדי ההסכם הקיבוצי, כדי שיוכלו לייצגם. "הגידול במספר עובדי האאוטסורסינג מאיים על כוחם המאורגן של העובדים הקבועים", טוענים השניים.

ב-2004 הושבת המסחר בבורסה של תל אביב בעקבות סכסוך עבודה וגרם לסוחרים נזקים של עשרות מיליוני שקלים. גם ב-2005 הושבת המסחר בידי מערכת הבנקאות.

סימן לרצינות המאבק של הוועד ניתן לראות בכך שהוא שכר אתמול את שירותיו של משרד יחסי הציבור והלובינג מוראל-צור.

דוברת הבורסה אמרה בתגובה: "מדי שנה מתקיים מו"מ בין הנהלת הבורסה לנציגות העובדים על הסכם שכר. ההנהלה מעדיפה לנהל דיונים אלה שלא באמצעות התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully