וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מיתון כלכלי עולמי הוא בלתי נמנע"

נמרוד הלפרן

25.1.2008 / 10:00

יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר גרינספאן אמר כי שוק הדיור בארה"ב בתחתית והביע חשש כי מיתון עולמי עלול לפגוע בגלובליזציה

אלן גרינספאן, לשעבר יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, הביע חשש כי מיתון כלל עולמי הוא בלתי נמנע ועלול לפגוע בגלובליזציה. "הגלובליזציה היתה בעלת חשיבות יוצאת דופן", אמר גרינספאן אתמול בנאום בעיר ונקובר בקנדה. "אני חושש כי אם נשקע בסוג כלשהו של מיתון עולמי, אשר בשלב מסוים יהיה בלתי נמנע לנוכח הגאות יוצאת הדופן שממנה נהננו, הדבר יגרום לפגיעה קשה בפתיחתם של שווקים בעולם", אמר גרינספאן.

"הסיכויים למיתון כלכלי בארה"ב ללא גברו", הוסיף גרינספאן. "ההסתברות למיתון היא 50% ומעלה, אולם טרם שקענו במיתון", אמר גרינספאן בן ה-81, אשר פרש מתפקיד יו"ר הפד בתחילת שנת 2006, לאחר קרוב לשני עשורים בתפקיד.

גרינספאן גם העריך כי המשבר בשוק הדיור בארה"ב עשוי להסתיים בקרוב ולתמוך בכלכלה. "יתכן שאנו קרובים לנקודה שבה רמת המכירות מתחילה להגיע לתחתית", אמר. "ככל שמגזר הדיור יתייצב מוקדם יותר, הדבר יהיה טוב יותר עבור הכלכלה", הוסיף.

הריבית בארה"ב קוצצה

איגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב דיווח אתמול כי המחיר החציוני של בתים פרטיים קיימים בארה"ב ירד בשנת 2007 ב-1.8% - ירידה שנתית ראשונה מאז החל המעקב אחר נתון זה, בשנת 1968 - וככל הנראה הירידה השנתית הראשונה מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול של שנות ה-30 של המאה הקודמת.

הבנק הפדרלי קיצץ השבוע במפתיע את הריבית ב-0.75%, לרמה של 3.5% - הורדת הריבית החדה ביותר מאז 1984 והפעם הראשונה מאז ספטמבר 2001 שבה הבנק הפדרלי מחליט על הורדת ריבית שלא במסגרת ישיבה קבועה.

החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב (Fed Funds futures), הנסחרים בבורסת החוזים של שיקאגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים כעת סיכוי של 66% להורדת הריבית בארה"ב ב-0.5%, לרמה של 3%, בישיבת הבנק הפדרלי בשבוע הבא.

ראשי הקונגרס בארה"ב ונציגי הבית הלבן הגיעו אתמול להסכמה על אישורה של חבילת תמריצים כלכליים בהיקף של 140 מיליארד דולר, במסגרתה יקבלו מרבית העובדים בארה"ב החזר מס בסכום של 1,200-300 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully