וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצרים סוגרים את הגבול עם עזה

ניר יהב

25.1.2008 / 13:52

שוטרים מצרים מאפשרים לפלסטינים לחזור לרצועה, אך מונעים יציאה ממנה, ומודיעים כי עד השעה 15:00 יסגר הגבול לחלוטין. מחצית מתושבי עזה יצאו למצרים

עדי ראייה פלסטינים מסרו כי כוחות הביטחון המצרים, הפרושים בגבול רצועת עזה, החלו היום (שישי) לפנות בוקר למנוע מפלסטינים להיכנס למצרים. השוטרים מאפשרים לפלסטינים המעוניינים בכך לחזור לרצועה, אך לא מאפשרים לצאת ממנה למצרים. אנשי ביטחון מצרים הודיעו ברמקולים באל-עריש וברפיח, כי מעבר הגבול ייסגר היום בשעה 15:00.


בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי כוחות משטרה מנסים לסגור את הפרצות בחומה בתייל ובשרשרות, ואולם, בכמה מקומות לאורך הגדר מצליחים פלסטינים מרצועת עזה להמשיך לחדור למצרים דרך פערים נוספים בגדר, וכשהם מטפסים עליה. השוטרים המצרים קראו במערכות הכריזה באזור כי עד השעה שלוש יסגר הגבול לחלוטין.

במקום פרצו מספר תגרות בין השוטרים לפלסטינים משני צידי הגדר, שהחלו להשליך אבנים על השוטרים המצרים. אלו עושים שימוש בזרנוקי מים, באלות וביריות באוויר כדי להרחיק את הפלסטינים מהגדר.

היום לפנות בוקר קראה מזכירת המדינה האמריקאית קונדוליזה רייס למצרים לאבטח את הגבול עם רצועת עזה. רייס הטילה את האחריות להידרדרות המצב בעזה על חמאס. "המצב בעזה נובע קודם כל מהמצב הביטחוני שיצר חמאס ומכך שהארגון אינו מוכן להפסיק לירות טילים על ישראל".

ביומיים האחרונים, מאז פוצצו חמושים קטע בגדר הגבול ויצרו מעבר בין רצועת עזה למצרים, נכנסו למצרים כמעט מחצית מתושבי רצועת עזה. - כך מעריכה סוכנות הפליטים של האו"ם, אונר"א. יו"ר נציגות הסוכנות בקהיר אמרה אמש, כי ביום רביעי עברו כ-400 אלף פלסטינים את הגבול למצרים, ובחמישי עברו כ-300 אלף. על פי ההערכות, מרבית התושבים חזרו לביתם לאחר שהצטיידו במצרכי מזון, דלק וטבק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully