וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר באיטליה: ראש הממשלה התפטר

25.1.2008 / 8:07

הצבעת אי אמון בסנאט כפתה על רומנו פרודי להגיש את התפטרותו הלילה. הנשיא נפוליטנו מנסה להמנע מבחירות בזק

נשיא איטליה ג'ורג'יו נפוליטנו ינהל שיחות חירום עם מנהיגי המפלגות בארצו, בניסיון למנוע בחירות-בזק, לאחר שראש הממשלה רומאנו פרודי אולץ להתפטר בהצבעת אי-אמון. פרודי הגיש את התפטרותו במהלך הלילה, לאחר הצבעה בסנאט בה עזבה מפלגת מרכז קטנה את קואליצית המרכז-שמאל שלו, והפכה על פיו את הרוב הקטן בו החזיק.

לפי החוקה האיטלקית, על הנשיא נפוליטנו להתייעץ עם מנהיגי המפלגות ועם ראשי המדינה הקודמים כדי למצוא פתרון למשבר הפוליטי. השיחות צפויות להיות ארוכות ומסובכות, מאחר ואין כל הסכמה לגבי הפתרון הרצוי. נפוליטנו ביקש מפרודי להמשיך ולכהן באופן זמני בתפקידו, עד שהצעד הבא יתבהר.

האופוזיציה באיטליה, הנהנת מרוב בסקרים, מבקשת להביא לבחירות מוקדמות ככל האפשר. "ההצבעה בסנאט מביאה תחושת הקלה לכל האיטלקים, מכיוון שהמדינה זקוקה לממשלה יעילה", אמר ראש הממשלה הקודם סילביו ברלוסקוני. ניצחונו של פרודי על ברלוסקוני בבחירות האחרונות באיטליה בשנת 2006 היה דחוק, ונראה כי ברלוסקוני מבקש לשוב לתפקידו הקודם.

"נקרא לנשיא להקדים את הבחירות, בתקווה שהן תתקיימנה מוקדם ככל האפשר", אמר ברלוסקוני. ואולם, נפוליטנו מתנגד לקיום בחירות-בזק כל עוד שיטת הבחירות הנוכחית באיטליה, שאיפשרה לפרודי לשלוט עם רוב זעום ובלתי יציב, נמצאת בתהליך שינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully