וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג בפיגוע בי-ם, מחבלים נתפסו בעציון

יהושע בריינר וניר יהב

25.1.2008 / 7:42

בפיגוע בירושלים נהרג שוטר מג"ב ושוטרת נפצעה. במקביל בכפר עציון, מדריכי הישיבה הסתערו על מחבלים שהסתננו לישיבה והרגו אותם

בפיגוע שאירע הלילה נהרג שוטר משמר הגבול רש"ט רמי זוארי, בן 19 מבאר שבע, ושוטרת מג"ב, בת 20, נפצעה באורח קשה מירי בכניסה למחנה הפליטים שועפט בצפון ירושלים. במקביל חדרו שני מחבלים לישיבה בכפר עציון ופצעו שלושה תלמידים, אך מדריכי הישיבה הצליחו לנטרל אותם ומנוע פיגוע חמור יותר.

שלושת המדריכים מישיבת מקור חיים שבכפר עציון, אמיתי אימבר, רפאל סינגר ואלי גרינברג, הרגו ביריות את שני המחבלים שחדרו לישיבה. שני המחבלים לבשו ככל הנראה מדי חברת שמירה והיו חמושים בסכינים, באקדח ובאקדח צעצוע. ההשערה היא שהם התכוונו לבצע פיגוע מיקוח. ב"הארץ" דווח כי המחבלים נכנסו לספרייה והורו לתלמידים להיצמד אל הקיר. המדריכים הסתערו לעברם. תוך כדי מאבק שלף סינגר את אקדחו וירה לעבר המחבלים.

שני תלמידים שנפצעו באורח קל באירוע הועברו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. בכפר עציון ציינו, כי כחצי שעה לפני האירוע סיימה מועצת יש"ע יום עיון בישיבה, ואחרוני המשתתפים בו עזבו את המקום דקות ספורות לפני שהתרחש. מזכיר קיבוץ כפר עציון, אמיתי פורת, סיפר שהצבא מיהר להגיע למקום ופתח בסריקות, כדי לוודא שאין עוד מחבלים. פורת סיפר שגם הש.ג. ששמר בשער הישיבה, סייע בהשתלטות על המחבלים.

שוטר מג"ב נהרג בפיגוע

מחקירה ראשונית של הפיגוע בכניסה למחנה הפליטים בשועפט, בו נהרג משמר הגבול רש"ט רמי זוארי ונפצעה שוטרת נוספת, עולה כי השניים נורו מרכב חולף במחסום משטרתי בכניסה לשכונה. הפצועה פונתה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, וצוות מגן דוד אדום קבע את מותו של הצעיר לאחר פעולות החייאה ממושכות. המשטרה ערכה סריקות באיזור אחר היורים.

"פלוגות המאבק והשיבה" פלג מיוחד של גדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של פתח, נטל אחריות על הפיגוע בשועפת ומסר כי הוא בוצע במסגרת שורת פיגועים שצפויים להתבצע.

הלוויתו של רש"ט רמי זוארי תערך היום בבית העלמין הצבאי בעיר באר שבע, בשעה 12:30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully