וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: למרות המצור נשמור על חיי שליט

ניר יהב

24.1.2008 / 22:03

בכיר חמאס בדמשק אמר, כי שליט לא יפגע כדי שניתן יהיה להחליפו במספר הרב ביותר של אסירים. "מי שאחראי למתרחש בעזה אינו חמאס, אלא הכיבוש"

"חמאס ישמור על חייו של גלעד שליט כדי שיהיה ניתן להחליף אותו במספר הרב ביותר של אסירים פלסטינים". כך אמר הערב (חמישי) חבר הלשכה המדינית של חמאס, מוחמד נזאל, בראיון לעיתון הערבי-ישראלי "א-סינארה" שיפורסם מחר. "שליט יישאר בשבי עד שישראל תיענה לדרישות שהגיש לה חמאס", הבהיר. בנוגע למשא ומתן לגיבוש עסקת שבויים, במסגרתה ישוחרר החייל החטוף אמר נזאל, כי המשא ומתן בתיווך מצרי הופסק בגלל המתקפה הישראלית האחרונה על עזה.

על אף שהטיל ספק בכך שישראל תערוך מבצע צבאי בעזה, הזהיר נזאל את ישראל פן תעשה זאת. "כל פלישה ישראלית לרצועת עזה תהפוך לבית קברות חדש לפולשים הציונים כפי שדרום לבנון היה עבור החיילים הישראלים בית קברות בקיץ 2006". בכיר החמאס התייחס גם לאפשרות שארגונו יחתום על הפסקת אש עם ישראל. "איני יודע כיצד אפשר לדבר על הפסקת אש עם ישראל בזמן שהיא ממשיכה במתקפותיה על העם הפלסטיני. הם חיסלו עשרות פעילי חמאס, ניתקו את זרם החשמל ומנעו מעבר של תרופות ומזון. אי אפשר לדבר על הפסקת אש כל עוד המצב הזה יימשך".

בראיון דחה נזאל את הטענות כי חמאס אשם במצב הקשה ברצועה. "מי שנושא באחריות למה שקורה בעזה אינו חמאס, אלא הכיבוש. חמאס לא מונע כניסה של תרופות ושל מזון לעם הפלסטיני, אלא הכיבוש הישראלי". נזאל הטיל גם על אבו מאזן אחריות על המצור על עזה. לדבריו, "אבו מאזן מדבר אמנם נגד המצור הבלתי מוסרי, כלשונו, אך בשטח הוא לא עושה דבר. התקבל אצלנו מידע שכשהעולים לרגל רצו להיכנס לעזה ממצרים, דרש אבו מאזן לא להתיר להם לשוב דרך מעבר רפיח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully