וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הגביר את הכוננות בגבול מצרים

24.1.2008 / 20:11

לאור החשש כי גורמי טרור עברו מהרצועה לסיני, סגר צה"ל את הכביש לאורך הגבול, הגביר את סיוריו ותדרך את רכזי הביטחון ביישובים

יום לאחר שחמאס פוצץ את ציר פילדלפי והביא לנהירת מאות אלפי פלסטינים לרפיח המצרית ולסיני, הגביר צה"ל את הכוננות לאורך כל גבול ישראל-מצרים. בעקבות כך תודרכו בהתאם רכזי הביטחון ביישובים שלאורך הגבול מחשש לביצוע אירועי טרור ביישובים. כמו כן, סגר צה"ל את כביש מספר 10, העובר לכל אורך גבול ישראל-מצרים, וסיורי מג"ב וצה"ל באיזור הוגברו.

"להערכתנו, עברו מרצועת עזה למצרים גם גורמי טרור, ועל כן הגביר צה"ל את הערנות בגבול", אמרו הערב גורמים בצה"ל. "בין היתר, מתקיימות הערכות מצב משותפות של כלל גורמי הביטחון וביטחון הפנים, וצה"ל מקיים קשר עם היישובים בדרום, ומנחה אותם בהתאם להערכות מצב".

גבול ישראל-מצרים, הנמתח לאורך 230 ק"מ, מהווה בעיני מערכת הביטחון סיכון ממשי, לאור העובדה כי לאורך רובו אין גדר המפרידה בין המדינות. בינואר 2007 הצליח מחבל פלסטיני לחדור לאילת דרך סיני, ולבצע פיגוע התאבדות, בו נהרגו 3 אזרחים. אולם, מדובר בגזרה שקטה בדרך כלל, וכוחות צה"ל באיזור מתמודדים בעיקר עם מבריחי סמים ונשים הנסחרות לצורך זנות. בשנה האחרונה הקים צה"ל חטיבה ייעודית שתפקידה לטפל בכל גבול.

בתוך כך, בהערכת מצב שקיים שר התשתיות בנימין בן אליעזר הוחלט שהמדיניות באשר למעברים תשאר כפי שהיא והם יישארו סגורים. בן אליעזר מחליף את שר הביטחון אהוד ברק שנמצא בכנס כלכלי בדאבוס שבשוויץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully