וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בסרביה: לילה במלון עם היטלר

24.1.2008 / 18:17

אחד המלונות היוקרתיים בבלגרד מקושט בדיוקונאות רודנים ידועים לשמצה, בהם היטלר. הליגה נגד השמצה: השפלה של זכר הקורבנות

אין גבול לחוצפה: מלון חדש בבלגרד, בירת סרביה, מעוצב בדמותם של דיקטטורים ידועים לשמצה, כשאחד החדרים מעוצב בדמותו של לא אחר מאשר הצורר הגרמני אדולף היטלר. המלון, שנבנה על ידי איל המלונאות הסרבי דוסן זבונוביץ', עוצב על ידי טובי מעצבי הפנים בסרביה, ונחשב לאחד ממלונות היוקרה במדינה. בין יתר הדיקטטורים, שדמותם מעטרת את חדרי המלון, נמנים גם הרודן היוגוסלבי טיטו, פידל קסטרו ויוסף סטלין.

עוד נתון מצמרר הוא התפוסה הגבוהה לה זוכה החדר שמעוטר בדמותו של היטלר. לפי נתונים שמסרה רשת המלונות, החדר שמעוטר בדיוקן ענקי של היטלר, נחשב לפופולרי ביותר בין חדרי המלון. כדי ליהנות מהתענוג המפוקפק ולהתארח בחדר של הרודן, נאלצים באי המלון להיפרד מ-200 דולר ללילה.

הקונספט המזוויע של המלון עורר תרעומת רבה בקרב הקהילה היהודית בסרביה, שטענה כי המלון "מאדיר את דמותו של היטלר". גם "הליגה נגד השמצה", הארגון היהודי-אמריקאי שידוע במאבקיו נגד גילויים חדשים של אנטישמיות, גינה בחריפות את עיצובו של המלון. "היטלר ניצח על רצח המוני של שישה מיליוני יהודים ובכללם עשרות אלפי יהודים מסרביה, ואחרים", אמר אברהם ה. פוקסמן, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה וניצול שואה בעצמו. "קידום ההזדמנות לישון תחת דיוקנו משפיל את זכר הנרצחים בשואה, אשר בבלגרד כללו יהודים, סרבים וצוענים".

זבונוביץ לא מבין את המהומה שעורר העיצוב של המלון. לדבריו, "דווקא אזכורו של היטלר במלון גורמת לאנשים להיזכר בפשעים המחרידים שהוא ביצע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully