וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה בעצם לא לאזוק את ביינום?

נתיב נחמני

24.1.2008 / 17:14

נתיב נחמני מזכיר שהשוטרים לא עצרו כוכב כדורסל, אלא חשוד ברצח. האם גדעון סער היה יוצא להגנתו אם היה מדובר באזרח פשוט?

האם ח"כ גדעון סער ושאר עסקנים מנסים לעשות הון פוליטי על חשבון שוטרי ישראל, במחיר פגיעה בהגנה על שלום הציבור? כפי שפורסם היום לראשונה בוואלה! חדשות, ועדת החוקה של הכנסת, שהתכנסה ביוזמת ח"כ סער (ליכוד), דנה בשאלה האם היה טעם לאזוק את שחקן מכבי תל אביב וויל ביינום, שנחשד בדריסתו המכוונת של התקליטן בן נתן. בדיון דווח, כי שוטרי מרחב יפתח עמדו לדין משמעתי על כך ששמו אזיקים על ידי הזהב של השחקן שעצרו.

על פי החשד, במסיבת יום ההולדת של ביינום במועדון הג'י-ספוט בתל אביב, התפתחה תגרה המונית שבמרכזה עמד השחקן, ובזמן שניסה להימלט מזירת האירוע, הוא דרס את התקליטן. על השאלות האם ביינום דרס את בן נתן בכוונה והאם הוא דרס אותו פעם אחת או שלוש – יאלץ לענות בית המשפט. אבל בטוח שאי אפשר לבוא בטענות לשוטרים, שבאו לעצור אדם בחשד לניסיון לרצח – לא פחות.

עבריינות במדים או הגנה על הציבור?

הדיון בוועדה עסק ביישום החוק להסדרת הסמכות לכבילת עצור במקום ציבורי. אמנם, סער יזם את החוק המבורך עוד ב-2003, אבל מעניין למה הוא נזכר בו היום ומעניין למה עלה דווקא שמו של ביינום כקורבן לאותה "עבריינות מצד שוטרים", כפי שניסח סער. "כבילת חשודים בלי עילה ראויה, זו עבריינות במדים שחמורה יותר לעיתים מזו שביצעו העצורים", אמר סער.

על איזו עבירה חמורה הוא מדבר? האם לשים אזיקים על ידי חשוד זה מעשה חמור יותר מלדרוס אדם ולהימלט מהמקום? האם לשים אזיקים על רגליו זו עבירה חמורה יותר מלדרוס אדם פצוע שלוש פעמים?

"יש מקרים שאתה רואה שאין ספק שלא חלה על האדם עילה להיות אזוק ובכל זאת הוא אזוק. במיוחד כשכל כלי התקשורת עליו, לא נראה לי שהוא יפתח בבריחה", טען סער. אולי לסער, בחכמת הראיה לאחור, לא נראה סביר שביינום יברח. אבל לתובע המשטרתי יעקב ברנרד זה נראה סביר, ואיתו הסכים גם ציון קפח, שופט המעצרים התורן, כשהחליט להאריך את מעצרו.

סער בחר בכותרות במקום להתעמק בפרטים

במהלך הדיון להארכת מעצרו של ביינום, אמר ברנרד בחכמתו שפרסום שלילי ודרכון אבוד הם כלום לעומת מאסר של שלוש עד 20 שנים - העונש הקבוע בחוק על אדם שמורשע בניסיון לרצח, ולכן קיים חשש סביר מאוד שינסה להימלט. אבל, כאמור, סער בחר בכותרות במקום להתעמק בפרטים.

למה לא דיברו בוועדה על כך שאלדן פורד, שנפגע גם הוא מהרכב של ביינום, הובל פצוע אל בית המשפט באזיקים? פורד בקושי הלך, ובטח שלא היה חשש שיפתח בריצה לעיני השוטרים והמצלמות, אבל לסער זה לא הפריע. לפני כשבוע הובל קשיש שפוף לבית המשפט בתל אביב כשאזיקים לרגליו, מקל הליכה בידו והוא נתמך בהליכתו בכתפי השוטרים. אנשי יחידת נחשון יכלו רק לקחת את מקל ההליכה שלו על מנת לשלול ממנו לחלוטין את חופש התנועה, אבל איפה היתה ועדת החוקה אז?

כולם ממהרים היום להשתלח בשוטרים, בדיוק כפי שמיהרו, ובצדק, להשתלח בשוטרי הליווי בפרשת הבריחה של בני סלע. פעם מפני ששמו אזיקים ופעם מפני שלא. אז מה אתם רוצים מהשוטרים בשטח? לעיתים נדמה שלא משנה מה יעשו תיפול עליהם הרעה. מר סער היקר, במקום להצליף בשוטרים, עזור להם לעשות את עבודתם בצורה טובה יותר בכך שתדחוף להגדלת מצבת השוטרים בישראל, למען הביטחון האישי של כולנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully