וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק באל-עריש: אופנוע באלף דולר

ניר יהב

24.1.2008 / 14:35

תושב עזה שחצה את הגבול למצרים: "קונים פה הכול. סיגריות, אוכל, סולר, צמיגים, חמורים, פרות ואפילו אופנוע באלף דולר ליחידה"

חגיגת קניות במצרים. מעדויות מפי מאות אלפי הפלסטינים שחצו את הגבול למצרים מתברר, כי כמעט ואין מוצר שלא נרכש על ידיהם. מעדותו של אבו חסן, תושב בית חנון, שבילה אתמול באל-עריש מ-11:00 בבוקר ועד חצות הלילה, עולה כי המצור הקשה שהוטל על תושבי עזה בחודשים האחרונים חנק אותם, עד כדי כך, שהם הסתערו על כל מה שבא ליד. "מאות אלפי פלסטינים בזבזו מיליוני דולרים במצרים", סיפר לוואלה! חדשות.

ומה בעיקר קנו הפלסטינים? מסתבר שהכול. סיגריות במחיר שבעה שקלים לקופסה במקום 20 שקלים בעזה, עזים במחיר כ-100 שקלים לעז, בלוני גז מלאים במחיר 30 שקלים ליחידה, ליטר סולר במחיר 90 אגורות במקום חמישה שקלים בעזה. וזה לא הכול. תושבי עזה הסתערו על אוכל, שתייה, מצברים, מלט, צמיגים, בולמי זעזועים לכלי הרכב. "השתדלנו לקנות דברים קלים משום שהיינו צריכים לסחוב אותם בחזרה לעזה", אמר אבו חסן.

"המצרים החלו להעלות מחירים"

אולם למרות זאת, לא רק דברים קלים נקנו במצרים. "אני ראיתי הרבה אנשים שקנו חמורים ופרות", צחק אבו חסן. "אחד מהם קנה עשרים חמורים, והוא נגרר אתם כל הדרך חזרה לעזה. אנשים קנו גם אופנועים משום שהם היו זולים ביותר. היקר ביותר עלה 1,000 דולר". לדבריו, ברגע שהמצרים הבינו את הפוטנציאל הכלכלי האדיר, הם החלו להעלות מחירים. "זה לא הפריע לפלסטינים. הם קנו וקנו כל מה שהם ראו".

"אנשים כבר לא עולים למכה, אלא לאל-עריש", הוא מתגלגל מצחוק. "מאות אלפי הפלסטינים מסתובבים ברחובות יומם וליל וסוחבים כל מה שהם יכולים לסחוב". אבו חסן מספר כי למרות שרוב הפלסטינים חזרו או מתכוונים לחזור לעזה, רבים מהם עזבו ללימודים ולטיפולים רפואיים במצרים או בחו"ל. "הפלסטינים סבורים כי הגבול ייסגר בתוך כשבוע", אמר אבו חסן. לכן הוא יחזור לשם מחר. "השוטרים המצרים מעמידים אומנם מחסומים בכביש הראשי המוביל לאל-עריש, אלא שכולנו עוקפים אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully