וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מצרים אחראית למצב ברפיח

ספי קרופסקי

24.1.2008 / 11:33

לדברי תת שרת החוץ האמריקאית, המבקר בישראל, האשמה הבלעדית למצב תושבי הרצועה מוטלת על חמאס. בג"ץ ידון בצמצום אספקת הדלק

מערכת וואלה!

צילום וידאו: איריס דומאני
עריכת וידאו: יאיר דניאל

"האחריות להחזיר את השליטה לגבול רפיח מוטלת על הממשל המצרי ואנחנו בקשר עם המצרים בנושא". כך אמר היום תת מזכירת המדינה האמריקנית ניקולס ברנס, במפגש הרביעי של צוותי הדיאלוג האסטרטגי של ישראל וארה"ב במרכז רבין בתל אביב. לדבריו, ארה"ב מוטרדת מהמשך ירי הרקטות מרצועת עזה אל ישראל.

ברנס הביע את דאגתו לתושבי עזה והוסיף: "האשמה הבלעדית למצבם היא של חמאס". הוא אמר, כי ארה"ב מוטרדת מהמשך ירי הרקטות מרצועת עזה אל ישראל. שר התחבורה שאול מופז, שעומד בראש הצוות הישראלי אמר: "אני סומך על מערכת הביטחון שתיתן מענה הולם".

ברנס ייפגש היום עם שורה של בכירים וידון עמם במצב באזור ובאיום הגרעין האירני. לדבריו, זו פגישה רביעית של הצוותים, המייצגת את מחוייבות האמריקאים לביטחון ישראל. "נמשיך בקידום התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים", אמר.

בהתייחסו לאיום האירני אמר: "האירנים מסייעים לגורמי הטרור במזרח התיכון וגם ברצעות עזה. מזכירת המדינה רייס הצליחה לשכנע את החברות הקבועות במועצת הביטחון להעביר את הסנקציות החדשות על אירן, שיועלו היום להצבעה באו"ם, ונועדו לרסק את הממשל האירני ולעצור את המשך הפרוייקט העשרת האורניום והפיתוח של הגרעין. המטרה חשובה גם לישראל וגם לארה"ב וננהל דיונים מקיפים בנושאים האלו. חשוב שהאירנים ידעו שאין להם עתיד להמשך הפרוייקט".

מופז הוסיף: "השנתיים הקרובות הן קריטיות לעצירת הגרעין האירני נעשה את מרב המאמצים, על מנת שהתוכנית האסטרטגית שלנו, המבוססת על שלושה נושאים : חזית אחידה מול התוכנית האירנית, הפעלת סנקציות וכל האופציות השולחן, תימשך".

בתוך כך, שופטי בג"ץ החליטו לקיים ביום ראשון דיון דחוף בצמצום אספקת הדלק והסחורות לרצועה ובסגירת המעברים סביבה. הדיו יתקיים במסגרת עתירת הארגונים "גישה" ו"עדאלה", שדרשו לפני מספר ימים מבג"ץ להוציא צו ביניים שיתיר הכנסת דלק ואספקה לרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully