וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המג"ד אמר לנו: תביאו ברכיים של ערבים"

24.1.2008 / 11:44

מילואימניקים טוענים כי לא קיבלו ציוד מתאים לחורף ושזכו ל"יחס מחפיר" ממפקד הגדוד. צה"ל: "אין קשר בין הציטוטים למציאות"

חיילים בגדוד מילואים של חיל התותחנים יוצאים בטענות חמורות נגד מפקד הגדוד בו הם משרתים, בגין התבטאויות קשות והתנהגותו כלפי החיילים. לדבריהם, יחס המג"ד אליהם הוא "מחפיר". חיילי הגדוד, הנמצאים כעת בתעסוקה מבצעית בקלקיליה, טוענים כי המג"ד אמר להם: "תביאו לי ברכיים של ערבים".

"משם זה רק הלך והידרדר", מספר אחד החיילים, "פתאום הוא אמר לנו שהוא 'יותר חשוב מאלוהים עצמו', ושצריכים להתייחס לדברים שלו בהתאם". החיילים מספרים גם על יחס ותנאים לא הולמים להם זכו ממפקדיהם.

"לפני כשבועיים, שהינו במחסום לכלי רכב באזור שבו יש בקושי קורת גג, וירד עלינו מבול", מספר חייל בגדוד. "זה מחסום בעייתי מבחינת אבטחה, ואנחנו עמדנו שם כמו ברווזים, כשלא סופק לנו ציוד לחורף וכל מה שמגן עלינו זה כמה קוביות בטון מסכנות". לדבריו, המג"ד הגיע למקום וראה את אחד החיילים ספוג כולו בגשם, ושאל אותו 'למה אתה בלי גומיות בנעליים?'. החיילים שלו משרתים בלי שום ציוד בסיסי, וזה מה שמעניין אותו?"

בנוסף, טוענים החיילים כי המג"ד מטיל אימה על חיילי הגדוד על מנת שלא יעלו בדעתם שלא להגיע לשירות מילואים. לדבריהם, בכל הזדמנות הוא הדגיש כי ישפוט באופן אישי וידאג לשלוח לוכדי עריקים לכל מי שלא יתייצב לשירות המילואים. "איפה נשמע שמפקד לחיילים מדבר ככה?", אומרים חיילים בגדוד. "בכל יום שעובר הוא מוסיף אמירות והתנהגות שקשה להאמין. אנחנו חיילי מילואים ולא חיילים סדירים, זהו התפקוד של אדם שאמור לפקד עלינו ולדאוג לנו?"

"המג"ד נלחם בהשתמטות"

גורמים בצה"ל אומרים כי המג"ד הוא דווקא מפקד לדוגמא, שקנה מכספו מעילי פליז ושקיות חימום לכל חיילי הגדוד. "אנו מצרים על כך שנאחזתם בציטוטים שלכאורה נאמרו על ידי המג"ד כאשר בינם לבין המציאות לא כלום", נמסר בתגובת דובר צה"ל. "התייחסותו של המג"ד לתופעת ההשתמטות תואמת את עמדת צה"ל. צה"ל נלחם בתופעת ההשתמטות משירות מילואים וסדיר וכך גם המג"ד.

"באשר לציוד, חיילי הגדוד קיבלו את כל הציוד הנדרש לצורך פעילות בחורף - חרמוניות, שקיות חימום ופליזים - שנרכשו במיוחד לצורך התעסוקה המבצעית הנוכחית לכל חייל שמשרת בגדוד. מפקד הגדוד דאג באופן אישי, כי במהלך כל פעילות לילית תהיה שתייה חמה וכמות גדולה של שקיות חימום לימי הקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully