וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונגו: הסכם שלום בין הממשלה למורדים

24.1.2008 / 6:15

ההסכם שיביא להפסקת אש ולפירוק המיליציות מנשקן אמור לסיים שנים של לחימה, אך רבים מטילים ספק ביכולת ליישמו

הסכם שלום נחתם אתמול (רביע) בין נשיא קונגו ג'וזף קבילה לבין מורדים משבט הטוטסי תומכי הגנרל נקונדה ומיליציות נוספות. משקיפים זרים בירכו על ההסכם אך הזהירו מקושי ליישמו. גם הנשיא קבילה הצטרף לחשש זה. "ניצחנו את הספקנים אבל אנחנו לא בסוף בעיותינו. בפנינו ניצב אתגר קשה יותר : אתגר היישום" אמר בטקס החתימה. ארה"ב תמכה בהסכם השלום והודיעה כי הבית הלבן ימשיך לתמוך בממשלת קונגו בניסיונותיה לסיום הסכסוך.

במסגרת הסכסוך תכנס לתוקף באופן מיידי הפסקת אש ויוקם אזור מפורז בחסות האו"ם במחוז קיוו במזרח המדינה. בנוסף תוקם ועדה שתפקח על פירוק המיליציות מנשקן. אולם טרם נקבע מה יעלה בגורלו של ראש המורדים, הגנרל נקונדה..

קונגו היתה בעברה קולוניה בלגית והיא עשירה במשאבי טבע כגון נחושת, זהב, יהלומים ואורניום. הסכסוך במזרח קונגו נמשך כבר שנים על אף סיומה הרשמי של המלחמה שהתחוללה במדינה מ-1998 עד 2003. ארגון סיוע בינלאומי פירסם השבוע דו"ח ובו נכתב כי בסכסוך המתמשך בקונגו נהרגו כ 5.4 מיליון בני אדם, יותר משנהרגו בכל עימות אחר מאז מלחמת העולם השנייה. על פי הדו"ח, כ 45,000 קונגולזים עדיין מתים בכל חודש, רובם ממחלות ורעב שנגרמים בשל הסכסוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully