וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: נעשה נסיון מכוון להחליש את ביהמ"ש

ספי קרופסקי

23.1.2008 / 18:58

נשיא בית המשפט העליון לשעבר יצא בהתקפה חריפה על הרפורמות של השר פרידמן בכנס הרצליה. "אנו עלולים להפוך למדינת עולם שלישי"

"נעשה נסיון מכוון להחליש את בית המשפט, ויתכן שאף לאיים עליו כדי להשפיע בדרך זאת על החלטותיו, ולפגוע בעצמאותו". כך אמר הערב (רביעי) אהרון ברק, נשיא בית המשפט העליון לשעבר בכנס הרצליה.

ברק יצא במתקפה חריפה על הרפורמות שמנהיג שר המשפטים דניאל פרידמן. "בית המשפט אינו נכס של איש זה או אחר או של מפלגה זו או אחרת. הוא נכס של העם ומעמדו נתון בסכנה", אמר, והזהיר כי "אנו עלולים להפוך למדינת עולם שלישי".

עוד אמר ברק כי "שינוי אופיו של בג"ץ ישנה את אופייה של המדינה לרעה. יש לשמור על דרך מינוי השופטים בישראל שלא יוגבר כוחם של שיקולים מפלגתיים ופוליטיים". ברק טען כי "המגמה אצלנו הפוכה מהמגמה המודרנית", שלדבריו היא "הרחקת הפוליטיקה מהשפיטה". "תוצאת השינויים המוצעים תהיה פגיעה קשה בערכים עליהם מושתתת הדמוקרטיה שלנו והם יבטלו הישגים מרכזיים בתחום המשפט".

ברק ציין את הישגיה של מערכת השיפוט בישראל, והוסיף כי ישראל היא דמוקרטיה בין היתר בזכות בתי המשפט. "בלא תשתית חקיקתית מתאימה - פרי תרומתה של הכנסת - דבר זה לא היה מתאפשר", אמר. ברק הדגיש כי אחד ההישגים החשובים של החברה הישראלית והמשפט הישראלי היא שיטת בחירת השופטים. "שיטה זו הביאה לכך שהשופטים שלנו נבחרים לא על פי קשריהם הפוליטיים אלא על פי כישוריהם המשפטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully