וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו תהיה טעות לכבוש את ציר פילדלפי"

יהושע בריינר

23.1.2008 / 12:27

מומחי ביטחון מזהירים מפני כניסת צה"ל לרצועת עזה וכיבוש ציר פילדלפי. "הסגר על הרצועה הוא שטות. אנחנו בישלנו את פיצוץ הציר"

"זו תהיה טעות חמורה מצד ישראל לכבוש את ציר פילדלפי מחדש", כך אומרים מומחי ביטחון לוואלה! חדשות בעקבות פריצת הציר הבוקר על ידי חמושים. אלפי פלסטינים נהרו הבוקר אל שטח מצרים על מנת לספק לעצמם מזון, בעקבות הסגר שהטילה ישראל על הרצועה. גורמי ביטחון אמרו הבוקר כי המצב החדש ברצועה "מדאיג מאוד", וכי כעת עם פריצת הציר יכנסו לרצועה לא רק מזון, אלא גם אמצעי לחימה וחומרי נפץ.

"אם ישראל תיכנס אל תוך הרצועה ותכבוש את פילדלפי, צה"ל יישאר שם מכאן ועד להודעה חדשה. אנחנו נהיה תקועים בין הפלסטינים למצרים ואז נהיה בצרה צרורה", אומר תא"ל במיל' שלמה ברום, בעבר ראש החטיבה לתכנון אסטרטגי באגף התכנון וכיום חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון. "מי שהתחיל בסגר על מיליון וחצי פלסטינים היה צריך לחשוב גם על האופציה שהם יפוצצו את ציר פילדלפי", הוא אומר, "מלכתחילה נקטנו במדיניות לא נכונה ברצועה. במקום לצאת משם ולתת לפלסטינים לנהל את המצב, השארנו אותם במחנה הסגר. למען האמת אני פחות מודאג מכך שייכנס אמל"ח לרצועה. לפחות אז תהיה לישראל לגיטימציה מוחלטת לפעול חופשי כנגד מדינה שפותחת נגדה במלחמה. זה בוודאי הרבה יותר קל מלהחם בטרור".

גם אל"ם במיל' שאול אריאלי, חבר המועצה לשלום וביטחון ומי שהיה מפקד חטיבה ברצועה מאמין שסגירת המעברים היתה טעות חמורה. "סיבכנו את עצמנו מאוד", הוא אומר, "זו היתה שטות מוחלטת שהאירוע הבוקר הוא אחד המחירים". לדבריו, על ישראל לפנות למצרים בבקשה לסגור את הגבול בהקדם. "כיבוש הציר משמעותה חיכוך אמיתי עם המצרים והבעת אי אמון מוחלטת בהם. יצטייר לישראל דימוי בעולם שצד אחד אנחנו מרעיבים את הפלסטינים, ומצד שני לא נותנים לפליטים לברוח ולהביא מזון. אני הייתי ממליץ ללחוץ על מצרים לסגור את הגבול בהקדם ולהחזיר את החומה על קנה, אבל בינתיים להשאיר את המעברים פתוחים. אינני יודע אם אנחנו יכולים לסמוך על המצרים, אבל אין לנו ברירה. בכל מקרה, פיצוץ החומה בציר לא היה הפתעה, אנחנו בישלנו את זה. בכל מקרה, כל פעולה שלנו חייבת להיות מתואמת עם מצרים עד הפרט האחרון, אולם המצב הגרוע ביותר יהיה להיכנס לרצועה, לכבוש את הציר ולהישאר שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully