וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים שכולים לרה"מ: אתה אחראי למות בנינו

23.1.2008 / 11:17

בדו"ח אלטרנטיבי לדו"ח וינוגרד, מבקרים ההורים בחריפות את התנהלות ראש הממשלה במלחמה ולאחריה. "קול דמי הבנים הנופלים זועק אלייך מהאדמה"

"אהוד אולמרט, היית בזבזן עד מאוד וקול דמי הבנים הנופלים זועק אליך מהאדמה. האחריות למותם מונחת עליך", כך כותבים הורים לבנים שנהרגו במלחמת לבנון השנייה, בדו"ח אלטרנטיבי וחריף במיוחד, שהגישו הבוקר (רביעי) לראש הממשלה. תחת הכותרת "איך נפלו גיבורים", כותבים ההורים בדו"ח, כי "היו אלו לוחמים שנפלו לחינם רק כדי להציל את כיסאם של שרי ישראל ובראשם אדריכלי הכישלון, שר הביטחון עמיר פרץ וראש הממשלה אהוד אולמרט".

לאורך עשרות דפים מגוללים ההורים בדו"ח האלטרנטיבי את סיפור נפילת בניהם ותחקיר נסיבות מותם, ומסיקים מסקנות נחרצות וקשות על הדרג הפוליטי. לטענת ההורים, כבר לאחר פרסום דו"ח הביניים של ועדת וינוגרד בחודש מאי האחרון, היו צריכים בכירי הנהגת הממשלה להתפטר. "בפרסמם דברים אלו בדו"ח החלקי, התכוונו חברי ועדת וניגורד כי ראש הממשלה ושריו יסיקו מסקנות ויחסכו מהם ומהעם כולו את הצורך בהמשך הביקורת הנוקבת כלפיהם".

ההורים מבקרים בחריפות את התנהלות הממשלה במהלך המלחמה ולאחריה. "מנהיגי המדינה בזמן המלחמה, האישים האמורים מתוקף תפקידם הרם לשמש בעבור כולנו דוגמא לאופן שבו צריך אדם הגון לנהוג, מובילים את התרבות הישראלית למקומות בהם בעלי השררה ובעלי המאה הם בעלי הדעה, ובהם עמידה על ערכים מיועדת רק למי שאין ביכולתו לממן סיוע משפטי ראוי", כתבו. "שרי הממשלה, רובם ככולם, מתנהגים כאילו לא עליהם נכתבו הדברים הקשים בדו"ח וינוגרד. הם ממשיכים בעבודתם כאילו לא נכשלו בהתנהלותם בעת המלחמה, כאילו אין הם יודעים שנכשלו וכאילו אין הם יודעים שאנחנו יודעים שנכשלו".

"רה"מ כשל ועליו לסיים את תפקידו"

ביקורת קשה במיוחד מופנית כלפי ראש הממשלה אהוד אולמרט. "ראש הממשלה כשל ואין הוא יכול להמשיך לשרת בתפקידו אפילו יום אחד נוסף לאחר שקרא את הדברים", כותבים ההורים ומפרטים את סעיפי האישום נגדו ואת כשלונותיו במלחמה. "הניסיון הנואל להציג את המבצע האחרון כמהלך שהביא לשינוי לטובה בסעיפי הסכם הפסקת האש מהווה תוספת שמן למדורת הכישלון של המלחמה", הם כותבים בין סעיפי האישום. "המבצע הראוותני של שישים השעות האחרונות לא השיג כל שיפור במצבה של ישראל, אך 34 משפחות איבדו את יקיריהן בשישים השעות הללו".

הבוקר הגיעו ההורים ללשכת ראש הממשלה להגיש לו את הדו"ח, אך הם לא הורשו להיכנס לבניין. ח"כ אריה אלדד ניסה להגיש את הדו"ח לידיו אולמרט במליאה, אך הלה סרב לקבלו, ובסופו של דבר נאלץ אלדד להניחו על שולחנו של ראש הממשלה. משה מוסקל, אביו של רפנאל מוסקל ז"ל, שנפל במלחמה, אמר "עמדנו כעניים בפתח לשכת רה"מ כדי לתת לו עותק ראשון של הספר 'איך נפלו גיבורים'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully