וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיר: נקפיא את שכר הלימוד לסטודנטים

ספי קרופסקי

23.1.2008 / 17:30

התנגחויות בין שרת החינוך לשרה הקודמת לימור לבנת. תמיר רמזה לטעויות שנעשו בעבר. לבנת: אני רואה שאין בשורה, אין אופק

"אחרי השנתיים הגרועות שהיו לסטודנט הישראלי, צריכים להקפיא את שכר הלימוד כרגע, וללכת הלאה עם מסקנות ועדת שוחט". כך אמרה היום (רביעי) שרת החינוך יולי תמיר בכנס הרצליה של המרכז הבינתחומי הרצליה. תמיר הוסיפה כי היא "מקווה שתוך כמה שבועות יהיה לנו מתווה שמתבסס על חלק גדול ממסקנות הוועדה".

באשר למערכת החינוך היסודית והעל יסודית בישרה השרה, כי "ביום ראשון הקרוב הממשלה תאשר תכנית נוספת רב שנתית בהיקף של 2.3 מיליארד שקלים, שמטרתה לצמצם את מספר התלמידים בכיתות ל-32 תלמידים בכיתה. המטרה היא לאפשר למורים לעבוד בצורה יותר אישית וממוקדת עם התלמידים. אנחנו החלטנו שהתכנית הזו תיושם לא מדרג. אלא נלך קודם לבתי ספר חלשים ונוריד שם את מספר התלמידים".

תמיר הרחיבה בדבריה על הרפורמות המתוכננות במערכת החינוך. "אנחנו רואים שיש שחיקה במעמדה של מערכת החינוך כגורם מחנך, ויש בעיה מרכזית של אי יצירת קהילות מחנכות", אמרה, במה שנראה כרמיזה לטעויות שנעשו בעבר.

שרת החינוך לשעבר ח"כ לימור לבנת, נשאה דברים אחרי תמיר, והדפה את הביקורת. "בחינוך כמו בביטחון, גם כאן יורים, אבל כאן לא רואים את הטילים בזמן אמת, אלא רואים הרוגים וירטואליים", אמרה לבנת. "המערכת קרסה ועלינו לנצח בקרב הזה מול הבורות והבינוניות. הרבה גורמים מוכנים לשינוי בתנאי שלא יהיו שינויים, ואני עומדת כאן היום לאחר כמה שנים, ואני רואה שאין בשורה, אין אופק".

"שרת החינוך רואה את טובתנו לנגד עיניה", אמר בתגובה יו"ר ארגון הסטודנטים הארצי תומר עובד, "אנו מקבלים בהערכה את הצטרפות השרה למאבקנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully