וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המפולת: הבורסה מתקנת בעליות קלות

עומר רבין

23.1.2008 / 10:10

המסחר נפתח בעליות שערים של למעלה מאחוז, על רקע התאוששות השווקים באסיה הלילה. המתח בחדרי העסקאות נמשך

החמצן חוזר הבוקר לשווקים והמשקיעים בבורסה לניירות ערך מתחילים לנשום: יום המסחר נפתח בעליות שערים קלות, כאשר מדד המעו"ף ומדד ת"א 100 עולים ב-1.2% ומדד תל טק משפר בכ-0.25%.

העליות מגיעות על רקע עליות שערים מעודדות שנרשמו בבורסות המזרח, אותן בורסות שצללו אתמול בשיעורים חדים של 8% ויותר. זאת על אף ירידות שערים חדות יחסית שנרשמו בוול סטריט הלילה - שם נחלשו המדדים המובילים בכ-2%. הורדת הריבית בשיעור חד ע"י הבנק הפדרלי של ארה"ב הביאה כנראה למיתון הירידות בשוק האמריקאי ובלמה במידה מסויימת את הקריסה שאפיינה את שוק ההון העולמי ביומיים האחרונים.

עם זאת, ראוי לציין כי על פי מרבית ההערכות מוקדם עדיין "להספיד" את המשבר הנוכחי, שהסב עד כה נזקים כספיים עצומים למשקיעים ברחבי העולם והביא גם לצניחה של קרוב ל-10% בערכו של מדד המעו"ף כאן בתל אביב.

הבוקר, בכל אופן, מתאוששת מניית כי"ל בכאחוז, מניות הבנקים עולות בשיעור דומה וכמוהן גם מניית אפריקה-ישראל. דווקא מניית טבע רושמת היום לעומת זאת ירידה חדה של קרוב ל-3% עם פתיחת המסחר.

הדולר מתרסק ל-3.671

והדולר שאתמול על רקע הירידות בבורסה נסק במהלך המסחר לרמות של 3.81 שקלים ויותר - התרסק אמש עם פרסום ההודעה על הורדת הריבית במשק האמריקאי לרמות נמוכות, ומוסיף להיחלש גם הבוקר. כעת הוא נסחר בין הבנקים בשער נמוך של 3.671 - המייצג את המשך מגמת ההיחלשות בשערו אל מול המטבעות המרכזיים בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully