וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבחן הפסיכומטרי יערך ב-11 בפברואר

פנחס וולף

23.1.2008 / 10:21

בתום דיון סוער בוועדת החינוך הוחלט כי מועד פברואר לא יבוטל. זאת, עקב איומים ליזום חקיקה שתאפשר קבלה לאוניברסיטה גם בלעדיו

הבחינה הפסיכומטרית תתקיים ב-11 בפברואר. כך נקבע בתום דיון מיוחד שהתקיים הבוקר (רביעי) בועדת החינוך של הכנסת. בדיון השתתף פרופסור ישראל גלעד, יו"ר הוועד המנהל של המרכז הארצי לבחינה והערכה, שאמר בתום הישיבה כי "המרכז יעשה הכל כדי לעמוד בסטנדרטים של הבחינה. זאת, לאור הנכונות של כל הגופים הנוגעים בדבר לסייע לנו".

במהלך הדיון תקפו חברי הכנסת בחריפות את פרופ' גלעד. יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל מלכיאור סיפר בדיון, כי "אתמול התקשרו אלי גופי חינוך שונים. מנהל רשת בתי הספר אורט אמר לי שמשעה 14:30, כל הכיתות של הרשת יוכלו לעמוד לרשות הבחינה הפסיכומטרית". מלכיאור הוסיף כי הוא הציע את הפתרון למרכז הארצי לבחינות והערכה, ותגובתם היתה ש"אחר הצהרים זה לא תנאים אופטימליים לעריכת המבחן". מלכיאור אמר כי אם תידחה הבחינה, יהיה זה "נגד הצעירים שלנו שצריכים לשאת בעול של צבא ותחילת דרכם בחיים".

ח"כ זבולון אורלב פנה לפרופסור גלעד, ואמר כי "אני אתבע שתתפטרו. אתם עושים מעשה שלא יעשה". הוא טען כי המרכז לא ראוי לנהל את העניין. "אם אתם גורמים עוול כזה לנערים שלנו. המכללות האקדמיות, אין שם לימודים? איזה תירוצים ילדותיים יש לכם?" הטיח אורלב.

אורלב תבע מהוועדה לקבל החלטה חד משמעית ולקבוע את הבחינה ל-11 בפברואר. ואף איים ליזום הוראת שעה שתבטל את הבחינה הפסיכומטרית ותחייב את האוניברסיטאות לקבל לשורותיהן תלמידים ללא ציון פסיכומטרי.

גם ח"כ רונית תירוש, שכיהנה בעבר כמנכ"לית משרד החינוך, הכריזה כי במידה שהבחינה לא תתקיים ב-11 בפברואר, היא תקדם הצעת חוק לביטול הבחינות הפסיכומטריות, והבגרויות ישמשו כתנאי סף לכניסה לאוניברסיטאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully