וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ט"ו בשבט נגמר: עת לעקור ועת לגדוע

אילן שניג

23.1.2008 / 9:56

מנהל מקרקעי ישראל הוציא צו הריסה לחווה האקולוגית "עמק הטל", שמקיימת אומנות סביבתית, סדנאות וחוגים ללא תשלום

מערכת וואלה!

צילום וידאו: איריס דומאני עריכת וידאו: שגיא צורף

חוות "עמק הטל", חווה אקולוגית-אורגנית אותה מנהל האומן אמיליו מוגילנר, עומדת בפני סכנת הריסה. השבוע הוציא מנהל מקרקעי ישראל צו פינוי לחווה, לאחר שבית המשפט קבע כי יש להרוס את המבנים הקיימים בשטחה.

"עמק הטל" היא חווה אקולוגית המשתרעת על פני תשעה דונם, ומשלבת בתוכה אמנות סביבתית, חדרי סדנאות, בוסתן, עדר עזים, פסלים ומאות יצירות של מוגילנר. העיקרון העומד בבסיסה הוא מיחזור, שימוש מינימלי בחשמל ומים וסיפוק עצמי של הצרכים של דיירי החווה.

החווה מהווה מקום מפגש מרכזי לקהילה האקולוגית-אורגאנית באזור המרכז, ופתוחה לקהל הרחב ללא תשלום. בין היתר מתקיימים בה סמינרים, סדנאות, הופעות וחוגים.

מנהל מקרקעי ישראל מסר בתגובה, כי "אמיליו מוגלינר הוא פולש שמעולם לא קנה את השטח אליו פלש. בכוונתנו לבצע את צו ההריסה כלשונו על פי פסיקת בתי המשפט". עוד הוסיף המנהל, כי "עצם העניין שהפולש מנהל עסקים בשטח אליו פלש כולל חוגים שונים, אפילו אם זה לטובת ילדי ישראל, אינו מקנה לו כל זכות שהיא".

אמיליו מוגילנר אמר בתגובה לדברי מנהל מקרקעי ישראל, כי "השטח נקנה על ידי ויש בידי חוזים המוכיחים זאת. השטח נקנה כדין ומנהל מקרקעי ישראל לא הסכים להמשיך לחכור לי אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully