וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מאפשרת למאות אלפי פלסטינים להיכנס

יהושע בריינר, ניר יהב וספי קרופסקי

23.1.2008 / 14:42

גדר הגבול באזור רפיח נפרצה, ומאות אלפים כבר עברו והחלו להצטייד במזון ודלק. משרד החוץ: מצפים ממצרים לפתור את הבעיה

על רקע סגירתם של מעברי הגבול לעזה בידי ישראל, פרצו היום (רביעי) לפנות בוקר חמושים פלסטינים פרצות בגבול בין רצועת עזה למצרים. לפי דיווחי הפלסטינים, מאות אלפי פלסטינים כבר חצו את הגבול והחלו להצטייד במזון, דלק, סיגריות, טבק ומוצרים נוספים. לפי הדיווחים, משפחות שלמות עברו למצרים. במקביל, תושבים פלסטינים ששהו במצרים שבו לרצועת עזה.

בהוראת נשיא מצרים חוסני מובארק, איפשרו כוחות הביטחון המצרים לפלסטינים לחצות את הגבול באין מפריע, ולפי הדיווחים כבר כ-350 אלף פלסטינים עברו למצרים. אתמול פיזרו המצרים בכוח הפגנות של אלפי פלסטינים ליד הגבול, ומנעו את מעברם למצרים. במהלך פיזרו ההפגנות ירו המצרים לעבר המפגינים אש חיה, ועשרות פלסטינים נפצעו.

ממשרד החוץ נמסר, כי "המצרים פרושים לאורך הגבול בין עזה לבין מצרים וזאת אחריותם לוודא שהגבול פועל בצורה נאותה על פי ההסכמים החתומים". בהודעת המשרד נכתב, כי "אנחנו מצפים מהמצרים לפתור את הבעיה".

הלילה התנהלו חילופי אש עזים בין חמושים פלסטינים מחמאס לבין כוחות צה"ל שפעלו בתוך שטח הרצועה. על פי כמה דיווחים, טנקים ישראלים נכנסו לעומק השטח הפלסטיני. לדברי הפלסטינים, בחילופי אש באזור אל-פוחר סמוך לחאן יונס נהרג איש חמאס וכמה אחרים נפצעו, וכי בקרבות בצפון הרצועה נפצע איש חמאס באורח בינוני.

ישראל תמשיך במצור על הרצועה

במערכת הביטחון עוקבים אחר הנעשה בציר פילדלפי, אך מדגישים כי המעברים לרצועה ישארו סגורים. גורמי ביטחון הביעו הבוקר דאגה רבה מפריצת ציר פילדלפי, ואמרו לוואלה! חדשות, כי חמאס ינצל לרעה את הפרצות, ויעביר לרצועה עשרות רבות של טונות של חומרי נפץ באין מפריע. הם הביעו תקווה כי המצרים ידאגו לפתור את הבעיה במהרה.

במערכת הביטחון טוענים, כי בשלושת החודשים האחרונים הוכנסו דרך הציר, כשהיה סגור, עשרות רבות של טונות חומר נפץ ואמצעי לחימה. כבר תקופה ארוכה מנסים בצה"ל למצוא פתרון להעברת אמצעי הלחימה ממצרים לרצועה, ועתה חוששים, כי חמאס ינצל את המצור הישראלי על עזה ואת דעת הקהל העולמית האוהדת לצורך העברת חומרי הנפץ והנשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully