וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל תגן על אזרחיה גם במחיר גינוי"

ספי קרופסקי

22.1.2008 / 21:12

שרת החוץ אמרה בנאומה בכנס הרצליה, כי "כל הגורמים הפוליטיים בישראל מבינים את הצורך בחלוקת הארץ". לדבריה, כל הסכם יהווה קץ לסכסוך

"אני מאמינה שישראל לא צריכה להתנצל על קיומה, או על כך שהיא מגינה על אזרחיה", כך אמרה הערב (שלישי) שרת החוץ ציפי בנאום שנשאה בכנס הרצליה. לבני התייחסה לדיון שייערך היום במועצת הביטחון של האו"ם, לגבי הוצאת הודעת גינוי על המצור שמטילה ישראל על עזה. "ישראל תמשיך ותפעל להגן על אזרחיה גם במחיר של גינוי", אמרה לבני.

שרת החוץ התייחסה למשא ומתן הנערך עם הפלסטינים שהיא עומדת בראשו. "מי שמבין שמטרת העל היא קיום מדינה יהודית דמוקרטית, מבין את הצורך בחלוקה", אמרה. "מי שרוצה לקיים את כל המטרות, מבין שצריך לוותר על חלקים מארץ ישראל. ההבנה הזאת משותפת לכל הגורמים הפוליטיים בישראל".

לבני שלחה עקיצה ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שהציע אתמול בכנס לנהל משא ומן על בסיס כלכלי: יש מי שלא יאמר בקול רם כי יש צורך בחלוקה כדי לא לאבד תמיכה פוליטית. יש מי שמדבר על פתרון באמצעות פטנטים כלכליים. זה רק חלק מהפתרון ולא תחליף".

"יש דרך ארוכה, יש הנמכת ציפיות. לא נזמין מצלמות לחינם. שילמנו מחיר כבד על העלאת ציפיות בעבר. כל הסכם שישראל תקבל, יצטרך להיות סיום הסכסוך וסיום התביעות הפלסטיניות".

לגבי המתרחש ברצועת עזה, אמר לבני כי "אנחנו מבקשים לראות מלחמה בטרור. עזה היא לא סיפור מהדרום הרחוק, צריך להתמודד איתה. היא נשלטת על ידי חמאס ויש לו אחריות מרגע שהחליט להשתלט על השטח. לחמאס לא נותן תקווה לעתיד, לא לנו ולא לפלסטינים".

לבני אמרה, כי היא "לא מתכוונת להיכנע לקולות" הקוראים שלא להמשיך בתהליך המו"מ בשל תקיפה בעזה או אי עצירת טרור מצד הפלסטינים. "ישראל לא תאפשר מדינת טרור בצידה. ביטחון ישראל הוא לא טובה שהם עושים לנו, אלא גם אינטרס שלהם. כל הסכם מבוסס על פשרות גם מצידנו. אך יידרשו גם פשרות מהפלסטינים אני מאמינה שאם נעשה נכון וננהל על בסיס מה שהצגתי, גם למרות הציניות מסביב נזכה לתמיכה הדרושה", סיימה לבני.

"העולם החופשי מאוים על ידי אירן"

לבני התייחסה בדבריה גם לסוגית אירן. "העולם החופשי מאוים על ידי אירן. אנו חיים בעולם, בו או שמכים את הבריון השכונתי, או שמצטרפים אליו. הקהילה הבינלאומית מהססת, והעולם לא יכול להרשות לעצמו חולשה", אמרה.

על העימות המתוקשר בין שר המשפטים דניאל פרידמן לנשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש אמרה: לצערי בזמן האחרון מנסים לצייר הבחנה בין פוליטיקאים לבין "שומרי החוק". אני לא מוכנה לקבל את המחנאות שנוצרה מול גורמי האכיפה והביקורת, כפי שאני לא רוצה שאף אחד ירים את ידו ויתייאש מהפוליטיקה. דה-לגיטימיציה לאחד הגורמים או ניצחון לאחד מהם הוא אסון לדמוקרטיה שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully