וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוקש ישראלי בפרשת עוקץ הוסגר לצרפת

נתיב נחמני

22.1.2008 / 19:15

ג'ילברט שיקלי חשוד כי הוא וחבריו הונו בנקים צרפתיים בעשרות מיליוני יורו. משרד המשפטים: ישראל לא תשמש מקלט לעבריינים נמלטים

ג'ילברט שיקלי, המבוקש האחרון בפרשת העוקץ הצרפתי הוסגר היום (שלישי) לצרפת, שם יעמוד לדין באשמת הלבנת הון והונאה. באוגוסט האחרון פסק בית המשפט המחוזי בירושלים, כי יש להסגיר את שיקלי לצרפת. היום הגיעו לישראל שוטרים צרפתיים שליוו אותו ביציאתו מהארץ.

על פי החשד, שיקלי ושותפיו נהגו להתקשר מישראל למנהלי סניפי בנקים בצרפת והתחזו למנכ"לים של אותם הבנקים. כמנכ"לים, הם הורו למנהלי הבנקים שישתפו פעולה עם סוכנים של המשטרה החשאית בצרפת שאמורים היו ליצור איתם קשר ולקבל מהם ריכוז נתוני על העברת סכומי כסף גדולים בבנק. לאחר מכן, הם היו מתקשרים ומתחזים לאותם הסוכנים החשאיים ומורים למנהלים להעביר את אותם סכומי הכסף שעלו מהדו"חות לחשבונות בנק ברחבי העולם שהיו ברשותם. ההונאת הבנקים הצרפתיים אותה ביצעו שיקלי וחבריו מוערכת בכ-20 מיליון יורו. באפריל בשנה שעברה, שניים משותפיו של שיקלי הסגירו עצמם לידי המשטרה הצרפתית , אך שיקלי התנגד להסגרתו ובחר להישאר בישראל.

ממשרד המשפטים נמסר, כי ההחלטה על הסגרתו לצרפת מוכיחה שמדינת ישראל לא תשמש מקלט לעבריינים נמלטים ולכאלו המנסים לפעול מתחומה. החלטת בית המשפט מזכירה את ההחלטה התקדימית להסגיר את העבריין זאב רוזנשטיין לידי השלטונות בארצות הברית, שכן בשני המקרים המעשים המיוחסים לשניים בוצעו מתוך ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully