וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשפטו בעצמכם: טום קרוז מזכיר את גבלס?

22.1.2008 / 18:33

בסרטון שהופץ ברשת נואם קרוז בכנס סיינטולוגיה ומשלהב את הקהל. היסטוריון גרמני: הסצנה מזכירה את נאום השר הנאצי בברלין

הקרב בין גרמניה לכת הסיינטולוגיה הגיע לשיא חדש, כשהיסטוריון גרמני נחשב השווה את חבר הכת השחקן טום קרוז ליוזף גבלס, שר ההסברה במשטר הנאצי. לפני כשבוע הועלה לאתר יוטיוב סרטון וידאו בו נראה קרוז נואם בכנס כשהוא עונד תליון גדול לצווארו. במהלך הנאום שואל קרוז את הקהל: "אז מה אתם אומרים, אנחנו הולכים לנקות את המקום הזה?" ונענה בקריאות תמיכה נלהבות.

הגארדיאן מדווח, כי לדברי ההיסטוריון גידו נופ, שחיבר כמה ספרים אודות הצורר אדולף היטלר ומקורביו, הסרטון מזכיר למדי את נאומו של גבלס באצטדיון בברלין, כששאל "האם אתם רוצים מלחמה כוללת?", ונענה ב"כן!" רועם. "ייתכן כי סגנון ההגשה של קרוז אינו נדיר בקרב תנועות דתיות מסוימות בארצות הברית", אומר נופ. "אך עבור גרמנים המתעניינים בהיסטוריה, הסצנה מזכירה עד מאוד את נאומו הידוע לשמצה של גבלס".

כת הסיינטולוגיה ניצבת מול התנגדות חזקה במיוחד בגרמניה. בחודש האחרון ניסו גורמים בשלטון להוציא את הכת מהחוק, בטענה שהיא נוגדת את החוקה. דבריו של ההיסטוריון נופ העלו לפני השטח מתנגדים נוספים. תומס גנדו מהכנסייה הפרוטסטנטית בגרמניה, שאף השווה את קרוז לגבלס בעבר, אומר כי קרוז נראה בסרטון "לא כחבר רגיל, אלא כשר הסברה. אני עדיין מאמין בזה: קרוז הוא הגבלס של הסיינטולוגיה".

המשרד להגנה על החוקה בגרמניה, העוקב אחר ארגונים נאו נאצים וטרוריסטים מוסלמים עוקב דרך קבע גם אחר פעילות הסיינטולוגיה, בה חברים 6,000 מאמינים אזרחי גרמניה. בקיץ האחרון ביקש שר ההגנה למנוע את השתתפותו של קרוז בצילומי הסרט "ואלקירי", בו הוא מגלם את גיבור ההתנגדות הגרמני קלאוס פון סטופנברג.

לדברי נציגי הארגון, הסרטון צולם בזמן כנס שנערך לפני ארבע שנים. כמה אתרי אינטרנט הסירו את הוידאו לאחר שהכת טענה לזכויות יוצרים. בסרטונים אחרים שהופצו על ידי הכת נראה קרוז על רקע נעימת "משימה בלתי אפשרית" כשהוא מציג אותו ואת חבריו לכת כ"סמכות על המחשבה". "אנחנו יכולים לשקם פושעים, אנחנו יכולים להביא שלום ולאחד תרבויות", הוא אומר לצופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully