וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים פרצו את מעבר רפיח

22.1.2008 / 14:35

כוחות הביטחון המצרים פיזרו בכוח הפגנה של אלפי פלסטינים שפרצו את המעבר במחאה על המצור. עשרות פלסטינים נפצעו

(וידיאו: רויטרס, עריכה: רביד גולדשטיין)

כוחות הביטחון המצרים פיזרו בכוח הפגנה של אלפי פלסטינים שפרצו בכוח דרך מעבר רפיח. המפגינים דורשים לפתוח את המעבר ולהסיר את המצור על רצועת עזה. לדברי גורמים פלסטינים, כוחות הביטחון המצרים ירו לעבר המפגינים אש חיה אם כי לא היו נפגעים כתוצאה מהירי. "המצב יצא מכלל שליטה - המפגינים פרצו לתוך מצרים", דיווחו הגורמים. לפי הדיווחים מהמקום, עשרות פלסטינים נפצעו. כוחות הביטחון המצריים עצרו מספר פלסטינים שנכנסו למצרים והם מתכוונים להשיבם לרצועה.

הכוחות המצרים הפעילו זרנוקי מים ושיסו כלבים בפלסטינים על מנת להרתיעם. הנשים הפלסטיניות הגיעו למעבר רפיח שעות ארוכות לפני שניסו לפרוץ אותו, בדרישה להכניס חולים מעזה לטיפול במצרים. "לא נעזוב את המקום עד שהמעבר ייפתח", אמרה חברת הפרלמנט הודא נעמי. חברת פרלמנט אחרת קראה לממשלת מצרים לפתוח את המעבר באופן מיידי.

בתוך כך, בשעות הצהריים התעמתו עשרות אזרחים ערבים עם אנשי ימין ותושבים משדרות בהפגנה שערכו באיזור מעבר ארז שבצפון רצועת עזה. המפגינים הערבים קיימו תהלוכת מחאה וקראו "לשבור את המצור מעל עזה". במקביל ניסו להכניס משאית עם תרופות לתוך הרצועה. פעילי הימין הפגינו מול המפגינים הערבים וקראו להמשיך את המצור על עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully