וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הקופי בין באבן גבירול שובתים

נתיב נחמני

22.1.2008 / 14:34

ההסתדרות מסייעת לעובדים להשבית את הסניף, הנוער העובד והלומד ועובדים ממגזרים אחרים הצטרפו. ההנהלה: רוב העובדים מרוצים

מערכת וואלה

עובדי סניף ה"קופי בין" בתל אביב החליטו שדי להם בעבודה הלא מתגמלת, לדבריהם, בבית הקפה. הם התאגדו בעזרת ההסתדרות ופתחו הבוקר בהפגנה על תנאי העסקתם.

מאבק העובדים בהנהלה נמשך כבר זמן רב והתפוצץ כשמנהיג המרד, אלון-לי גרין, 20, פוטר לפני כחצי שנה לאחר שניסה לפעול להתארגנות העובדים. ההסתדרות פנתה לבית הדין לעבודה שהוציא צו מניעה לפיטורין, לאחר שהחליט שפיטוריו של גרין קשורים במידה לרצונו להתאגד. אחת הטענות המרכזיות של העובדים היום ואז היא אי השמת "חוק הקופאיות" - הם עובדים בעמידה, ומבקשים כי יציבו כיסאות מאחורי הבר בבית הקפה.

רוב לקוחות הקפה הפגינו חוסר שביעות רצון מקיום ההפגנה ועזבו את המקום. ההנהלה זימנה עובדים מסניפים אחרים להגיע ולמלא את מקום השובתים והציבה מחוץ לבית הקפה שלושה מאבטחים כדי למנוע את כניסת המפגינים לסניף ואת הטרדת מעט הלקוחות שנשארו. בין המפגינים היו גם חברי תנועת הנוער העובד, עובדי קריית הממשלה, הדואר והביטוח הלאומי שהגיעו להזדהות עם עובדי הקפה.

עובדי הקפה מבקשים כי תנאי העסקתם יוסדרו בהסכם עבודה שיחול על כולם. בין סעיפי ההסכם שהם דורשים, עומד עניין הסדרת החזרי תשלומי הנסיעות בלילה ובשבתות, כאשר אין תחבורה ציבורית, החלת הפסקות מסודרות לעובדי המטבח וביטול הקיצוצים הפתאומיים לטענתם בשעות העבודה.

הוסר התו החברתי של הרשת

לטענת העובדים ההנהלה פועלת בשיטת "הפרד ומשול", בין השובתים לאלו שלא, ומדברת עם השובתים דרך אמצעי התקשורת בלבד. "הטענות של העובדים אינן נכונות בכלל", אמר היום לוואלה! חדשות דדי בן מנחם, דובר הרשת, "יש לנו עובדים שמרוויחים מעל לעשרת אלפים שקל בחודש וכולם פה מרוצים".

למרות טענות ההנהלה בדבר העובדים המרוצים, עמותת "במעגלי צדק" המפעילה את פרויקט התו החברתי, המבטיח כי בעסק שמחזיק בו נשמרות זכויות העובדים, החליטה לפני כיומיים לאסוף את תעודות התו החברתי שהעניקו לסניפי רשת הקופי בין.

מדו"חות שמילאו נציגי העמותה עלה כי בסניפים רבים אין החזרי הוצאות נסיעה לעובדים במשמרת לילה וכן מתקיימות ישיבות צוות לעובדים ללא תשלום עבור שעות הנוכחות בישיבות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully