וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בישראל

22.1.2008 / 16:47

במנצ'סטר סוערות הרוחות לקראת הדרבי בשבוע הבא, וקיום דקת דומיה לזכר 23 משחקני ואנשי צוות של יונייטד שנהרגו. שיא העברות באנגליה

דווקא כשמאבקי האליפות אמורים להתחמם, במנצ'סטר יונייטד מסתעסקים בימים האחרונים בדברים אחרים לגמרי: במועדון מתכוננים לקראת ציון 50 שנים להתרסקות המטוס שלקחה עימה 23 משחקני ואנשי הצוות של הקבוצה, ב-6 בפברואר, 1958. הבעיה של היונייטד היא שהמשחק בו אמורה להתקיים דקת הדומיה הוא לא אחר מאשר הדרבי העירוני נגד מנצ'סטר סיטי, ובין אוהדי שתי הקבוצות אף פעם לא שררו רוחות טובות.

השדים האדומים קיבלו פנייה מדובר מועדון האוהדים של הסיטי, סטיב פרקר, בו הביע הדובר חשש מכך שאוהדי הסיטי ישרקו בוז במהלך דקת הדומיה. "אנו מבקשים ממנצ'סטר יונייטד לשנות את דקת הדומיה למחיאות כפיים, כדי לאפשר לכל אוהדי הכדורגל האמיתיים להראות את הכבוד שיש להם לאירוע", כתב פרקר. "בדרך זו, אם יהיו אידיוטים שלא חולקים את הדעות של כל השאר, לא ניתן להם במה". על המכתב חתמו מאמן הסיטי, סוון גוראן אריקסון, והקפטן ריצ'ארד דאן.

הדאגות של ראשי האוהדים של סיטי עלו לאחר שבמשחק האחרון של הקבוצה, שרו האוהדים שהם בדרך לחגיגה הגדולה, כשהם מתייחסים לדקת הדומיה בדרבי. "מנצסטר יונייטד חשבה רבות על הדרך הטובה ביותר לכבד את אלו שנהרגו בהתרסקות במינכן", אמר פיל טאונסנד, מנהל התקשורת של המועדון, "ואנו מרגישים כי דקת דומיה היא הדרך המכובדת ביותר, ואנו לא מרגישים כי מחיאות כפיים הן הדרך הטובה ביותר לכבד 23 אנשים שנהרגו".

כשיש כסף, מבזבזים

עוד שבוע בערך נגמר חלון ההעברות, אבל באנגליה כבר נרשם שיא. 93 מיליון ליש"ט הוציאו קבוצות הפרמייר ליג במהלך ינואר על העברות. בשנה שעברה הוציאו הקבוצות 81 מיליון ליש"ט, ובשנה שלפני כן, "רק" 63 מליון ליש"ט.

כמובן שאת מרבית הכסף הוציאה איך לא, צ'לסי. רומן אברמוביץ שילם 15 מליון ליש"ט לבולטון עברו ניקולאס אנלקה, ועוד תשעה מליון ללוקומוטיב מסקווה על המגן בראניסלב איוונוביץ'. גם ליברפול הצפינה עד רוסיה כדי למצוא את הרכש שלה בחורף הזה, מרטין שקארטל שהגיע מאלופת רוסיה זניט, עלה 6 מיליון ליש"ט, והפך למגן היקר בהיסטוריה של ליברפול.

את עיקר העלייה מסבירים באנגליה, בחוזי הטלוויזיה שחותמת הליגה עם הערוצים. מאז 1992 עולה בהתמדה הסכום שמשלמת הטלוויזיה בעבור זכויות השידור של הפרמייר ליג. למרות שההערכות השנה דיברו שהסכום יקטן, חתמו הקבוצות על חוזה שידורים עד 2010, שיכניס לקופתן 1.7 מיליארד ליש"ט. בערך שישים אחוז יותר מהחוזה הקודם.

מומחים כלכליים באנגליה מעריכים שתקציב מינימום של קבוצה בפרמייר ליג הוא כ-50 מיליון ליש"ט. עלייה לשלב הבתים בליגת האלופות, שווה על פי ההערכות כ-20 מיליון ליש"ט. אבל לא רק הקבוצות הגדולות מוציאות בחלון ההעברות הזה. דרבי, יורדת כמעט בטוחה מהפרמייר ליג, שניצחה רק משחק אחד מתוך 23, הוציאה יותר משלושה מיליון ליש"ט בשבוע האחרון, לאחר שהחתימה את הקשר רובי סאבאג' מבלקבורן, והחלוץ הארגנטינאי עימנואל וויז'ה.

* בירמינגהאם הודיעה הבוקר על שאילת מאורו זראטה, חלוץ נבחרת ארגנטינה הצעירה עד לסיום העונה. זראטה בן ה-20 כבש את השער שהעניק לארגנטינה ניצחון בגמר הגביע העולמי לנבחרות עד גיל 20. "אני לא רוצה להשוות אותו לארגנטינאים הגדולים, אבל אין ספק שהוא עשוי מאותו חומר". זראטה מגיע מקבוצת אל סעאד דוחה הקטארית.

* הוא זכה בגביע האלופות בשורות אייאקס, שיחק בברצלונה ובליברפול, אך האם ייתכן שיארי ליטמאנן ימצא את עצמו בקרוב שוב בפרמיירליג? הפיני בן ה-36 החל להתאמן עם קבוצת פולהאם, אותה מאמן רוי הודג'סון, לאחר שעזב את קבוצת מאלמו השוודית. "יארי עובד קשה בזמן האחרון ונאבק על חזרה לכושר", אמר הודג'סון. עם זאת, בפולהאם סירבו להגיב האם יחתימו את השחקן בחלון ההעברות הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully