וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחבק עצים

מזל אהרוני

22.1.2008 / 11:41

אבל לא רק. חודש שבט הוא גם הזדמנות לחשוב על הגאולה הפרטית שלנו בתוך הכאוס של החיים ולהתחבר לאהבה ולנתינה

חודש שבט מקושר למזל דלי המסמל במסורת היהודית מים. סמל הדלי מבוסס על הפסוק "י?ז??ל מ?י?ם מ?ד??ל?י?ו" (במדבר פרק כד, פס' 7). המים ממלאים את הדלי ואף נוטפים ממנו. הסמל הזה מתאים למצב הגשמים בחודש שבט ובעיקר במחצית השנייה שלו - לאחר ט"ו בשבט (מקביל לחודש פברואר בלוח הכללי).

כאמור, באמצע החודש חל ראש השנה לאילנות, ט"ו בשבט. זהו היום שבו כל הברואים השייכים לממלכת הצומח מקבלים מנת אנרגיה שנתית. ראש השנה לאילנות מסמל התחלת שנה. ביום זה נפתחת שנה חדשה לעצים, והם מקבלים כוח לגדול ולפרוח, משום שהאדמה כבר שבעה ודשנה ממי הגשמים שירדו בחורף. ביום החג נהוג לאכול פירות, כדי שנזכור שהתחילה שנה חדשה לעצים ולצמחים הזוכים במנת חיים חדשה.

חג זה מקביל לחגם של בני האדם בחודש תשרי, ראש השנה היהודי. העולם מתקיים ממנות אנרגיה שנתיות המוענקות לו בראש השנה. מבחינה רוחנית, בט"ו בשבט כל העצים מתים ומתחדשים. עץ שלא יקבל את מנת החיים לשנה החדשה – ימות במהלך השנה או לא יניב פרי.

ארבעה ראשי שנה

לפי היהדות, בט"ו בניסן - בחג הפסח, עוסקים במיני הדג והחיטה, בעלי החיים בראש חודש אלול, בני אדם בראש חודש תשרי והצמחים בט"ו בשבט. בכל ראש שנה מתגלה כוח של תחייה והתחדשות. אפשר להתבונן בלבלוב העצים בט"ו בשבט ולהבין במה מדובר. בספר היצירה, אברהם אבינו מציין, כי שבט הוא חודש הגאולה.

פעם בשנה קיימת אפשרות טובה יותר משאר ימות השנה, להתחבר למודעות הגאולה ולהפסיק לחפש את מפתח החירות בכאוס החיים. רק על ידי מיקוד התודעה במטרה, ניתן לממש את הגאולה ונוכל לשאוב כוח מיכולת האמונה, להתחבר לאהבה ולכוח הנתינה.

תפקידו של חודש שבט הוא לאפשר לאדם זמן לחשוב על הגאולה ולקבל את הכוח הדרוש לו בכדי לשמור על תודעה זו במשך כל השנה. יש דרכים טובות להגיע למודעות דרך הרפיות ומדיטציות לרגיעה וזיכוך.

מודעות החודש מקושרת למשיח. אברהם אבינו קבע את חודש שבט, מזל דלי, כחודש המשיח, מכיוון שכל שיודע את הסוד מקבל הזדמנות לגלות לפחות משיח אחד פרטי. נוהגים לספר, כי בחודש זה יוצאת בת קול וקוראת בכל העולם: הביטו בעצים, הביטו בחיים. ארץ ישראל חשובה לעם ישראל בכדי שיישבו בה ויקיימו בה מצוות. בברכות רבות, נתברכה הארץ הקדושה ושבעה מיני פירות משובחים. ארץ זו, כך כתוב בתורה, היא "ארץ זבת חלב ודבש".

מומלץ בחודש זה, להיות בטבע ליד העצים ולחבק אותם ולשמוח בחגם. העצים מחזירים לנו מטובם, את שבעת המינים, פירות בהם נשתבחה הארץ: שעורה, גפן, תאנה, רימון, זית, דבש וחיטה, ונהוג לברך בורא פרי העץ.

מזל דלי - בין שמים לארץ

דלי, האחד עשר בגלגל המזלות, שייך ליסוד האוויר, משפחת מזלות המתפקדת טוב יותר על פי השכל ופחות לפי הרגש. הדלי טיפוס מוזר, יוצא דופן ומקורי. נאמן לאמת הפנימית שלו ולא מציית למוסכמות חברתיות. טיפוס יצירתי, השואב מים-חיים מהמקורות של עצמו, דולה מהנביאה הפנימית שלו, ממשאביו הבלתי נדלים. לא תמצאו בדלי מים גנובים.

הדלי רואה את עצמו כשונה מהסובבים אותו. כאשר כולם הולכים ימינה, הוא הולך שמאלה. כשכולם אומרים בסדר, הוא שואל למה. צייתנות היא ממנו והלאה. לא, אין הוא מרדן מטבעו, אבל די בכך שכולם עושים דבר מסוים, כדי שהוא יעשה משהו אחר. מאוד לא מומלץ לנסות ולהכריח אותו לעשות משהו נגד רצונו. הדלי ניחן בחשיבה עצמאית. הוא מתעב דעות קדומות ומתגאה בדעותיו המתקדמות. מדובר בטיפוס נאור הדוגל באחווה, שוויון וצדק חברתי.

לדליים אין קושי לשנות את מקום או ארץ מגוריהם. נאמנות למולדת או לתרבות מסוימת, אינה הצד החזק שלהם. הם רואים את עצמם כאזרחי העולם וכמי שמסוגלים להשתלב בכל חברה אנושית. דליים הם טיפוסים עירוניים ויבחרו לחיות בעיר הגדולה והמרכזית ביותר. שם, יוכלו לשמור על פרטיותם או להתחבר למסגרות חברתיות גדולות, שבהן יוכלו להתבטא.

מזל אהרוני היא אסטרולוגית ונומרולוגית מוסמכת, מדריכה ומנחה קבוצות להתפתחות ולצמיחה אישית בארץ ובחו"ל. דוא"ל: mazal@mazalaharoni.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully