וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר סל"ע למפונים: קחו עצמכם בידיים

22.1.2008 / 13:42

צביה שמעון אמרה היום כי מפוני גוש קטיף קיבלו פיצוי הוגן שמאפשר להם להתקדם. דבריה עוררו זעם בקרב המפונים

יו"ר מינהלת סל"ע צביה שמעון אמרה היום בראיון לגלי צה"ל כי "כל המפונים מרצועת עזה קיבלו פיצויים שהם הוגנים בהחלט, שמספיקים ללכת לקנות דירה ולהסתדר". היא קראה למפונים להתקדם "ולקחת את עצמם בידיים". זוהי הפעם הראשונה שבה נציג רשמי של הממשלה מותח ביקורת על טענותיהם של מפוני גוש קטיף. לדברי שמעון, "האחריות לדיור ולהשתלבות בקהילה תלויה בעיקר במפונים".

נציג המפונים דורון בן שלומי מחה על הדברים. "כשלוקחים לבנאדם בית זה לא נקרא פיצוי, זה נקרא נזק, כשמשלמים לבנאדם על הנזק שעשו לו בבית זה לא נקרא פיצוי הוגן" אמר בן שלומי. ועד מתיישבי גוש קטיף מסר בתגובה כי "מינהלת סל"ע בשליחות הממשלה בורחת מאחריות למחדליה, ובמקום לנסות לתקן את דרכיה מטילה את האשמה על המפונים".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי - מפד"ל) הצטרף למחאה, ואמר על שמעון כי "היא הופכת את הקורבנות לנאשמים כדי לכפר על חוסר היעילות והרשלנות, המאפיינים את המערכת שבראשה היא עומדת".

"לדאוג לבריאות המפונים"

כתב וואלה! חדשות, פנחס וולף, מוסיף:

בתוך כך, פנתה יושבת ראש ועדת המשנה לביקורת המדינה לטיפול במפוני גוש קטיף, ח"כ אמירה דותן (קדימה), למנכ"ל משרד הבריאות בקריאה ליזום ולבצע בהקדם מחקר מקיף אודות בריאותם הפיזית והנפשית של המפונים.

לדבריה, "לפני פינוי המתיישבים לא קדמו למיטב ידיעתי דיונים והערכות של משרד הבריאות להתמודדות עם התוצאות הבריאותיות של התהליך. על פי עדויות אנשי מקצוע בוועדה, לפינוי ולהתנהלות מאז יש השלכות קשות על בריאותם הפיזית והנפשית של התושבים". דותן אמרה את הדברים בהמשך לישיבת הועדה שעסקה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully