וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: תהליך אנאפוליס נועד לכישלון מראש

ספי קרופסקי

22.1.2008 / 10:52

הרמטכ"ל לשעבר אמר כי כשישראל לא דורשת הכרה בזכותה להתקיים כתנאי למו"מ, היא מטפחת את תקוות הקיצונים להשמידה

בנאום שנשא היום במסגרת כנס הרצליה מתח הרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון ביקורת על המשא ומתן עם הפלסטינים. יעלון אמר בכנס, כי "תהליך אנאפוליס נועד לכישלון מראש משום שהמפגשים משקפים את הטעות של המערב באבחון וביישום אסטרטגיה מסוכנת לישראל, שבודאי לא תוביל ליציבות ולשלום".

לדבריו, "עיסוק בהסדר קבע הכרוך בויתורים נוספים מזין את תקוותם של הפלסטינים להבסת ישראל, ואינו משרת את רעיון השלום אלא את קיצוני האיסלאם הג'יהאדיסטי. ביטול התקווה להבסת ישראל והיעלמותה יעודד צמיחת רעיונות חדשים הכוללים שיתוף פעולה איזורי לייצוב המצב, בעיקר עם ירדן ומצרים".

הרמטכ"ל לשעבר סבור שהמסקנה היא כי על ישראל להתנות כל דיון בהסדר בהכרה פלסטינית בזכות העם היהודי להגדרה עצמית ובהוכחת ההנהגה הפלסטינית ברצונה וביכולתה לשלוט ולממש רפורמות בתחומים שונים.

יעלון, כרגע עמית בכיר במכון אדלסון לאסטרטגיה שבמרכז שלם, סיכם כי מדינת ישראל צריכה ליזום את השינוי באסטרטגיה שהציג. "ממשלת ישראל צריכה להכשיר הקרקע לשינוי זה, לתאמו ולגייס לטובתו את ידידיה באזור ובעולם", אמר. "היא צריכה להתחיל בכך מוקדם ככל האפשר, לקראת הכישלון הצפוי הנוסף של האסטרטגיה הנוכחית".

  • עוד באותו נושא:
  • אנאפוליס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully