וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעזה תוהים: האם ישראל משנה מדיניות?

22.1.2008 / 9:34

ארבע משאיות נושאות סולר וגז נכנסו דרך מעבר נחל עוז. יחד עם זאת, אספקת הדלק לא חודשה. עובד או"ם בעזה: תושבי עזה בפאניקה

"תושבי רצועת עזה אינם יודעים אם חידוש אספקת הסולר והגז על ידי ישראל הוא שינוי מדיניות אמיתי או דבר זמני". כך אמר לוואלה! חדשות חאלד עבד א-שאפי, ראש תוכנית הסיוע והפיתוח של האו"ם בעזה (UNDP). ארבע משאיות נכנסו הבוקר (שלישי) דרך מעבר נחל עוז לרצועת עזה והחלו להזרים סולר להפעלת תחנת הכוח בעזה. ביומיים האחרונים, בעקבות הפסקת אספקת הדלק לרצועת עזה, הופסקה פעילות תחנת הכוח ולא סופק חשמל לתושבי הרצועה.

"תושבי עזה בפאניקה. הם מודאגים ביותר מהמצב בעזה ולכן הם רצים לחנויות לקנות כל מה שהם יכולים", מספר עבד א-שאפי, תושב שכונת רמאל בעיר עזה. "הם קונים מוצרי יסוד ואוגרים אותם". לדבריו, באיזורים רבים ברצועת עזה עדיין אין חשמל, אם כי הוא מעריך שבשעות הקרובות יוחזר זרם החשמל למספר מקומות. "בנוסף לכך, המאפיות בעזה נסגרו, וזאת לאחר שאתמול ושלשום אנשים עמדו במשך שעות בתורים כדי לקנות כיכר לחם".

ישראל לא חידשה את אספקת הדלק לרצועת עזה, דבר שעורר את זעמם של התושבים. סגן יושב ראש איגוד תחנות הדלק ברצועת עזה אמר כי אי הכנסת דלק לרצועה משמעו הפרת החוק הבינלאומי וניסיון תעמולה ישראלי להציג לעולם שהיא מונעת אסון הומניטרי בעזה. "בעזה ישנם חולים הזקוקים בדחיפות למכוניות", הבהיר.

מועצת הביטחון של האו"ם תכנס היום (שלישי) דיון חירום במשבר ההומניטרי ברצועת עזה, ובסגר שישראל מטילה בעקבות ירי הקסאם. הדיון נערך לבקשת השגרירים של המדינות הערביות לאו"ם והליגה הערבית. אמש הוחלט בדיון סגור כי הדאגה הבינלאומית למצב בעזה מצדיקה היענות לבקשה. האיחוד האירופי כבר כינה את המדיניות הישראלית "ענישה קולקטיבית", ובירושלים חוששים כי האו"ם יפרסם גינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully