וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגר בעזה: דיון חירום במועצת הביטחון

22.1.2008 / 8:17

הליגה הערבית ביקשה דיון דחוף במשבר ההומניטרי, והוא אושר בשל "הדאגה הבינלאומית למצב בעזה". בירושלים חוששים: גינוי ל"ענישה קולקטיבית"

מועצת הביטחון של האו"ם תכנס היום (שלישי) דיון חירום במשבר ההומינטרי ברצועת עזה, ובסגר שישראל מטילה בעקבות ירי הקסאם. בסוכנויות הידיעות דווח כי הדיון נערך לבקשת השגרירים של המדינות הערביות לאו"ם והליגה הערבית.

אמש הוחלט בדיון סגור כי הדאגה הבינלאומית למצב בעזה מצדיקה היענות לבקשה. האיחוד האירופי כבר כינה את המדיניות הישראלית "ענישה קולקטיבית", ובירושלים חוששים כי האו"ם יפרסם גינוי.

ישראל נמצאת כבר כעת, עוד לפני הדיון במועצת הביטחון, תחת לחץ בינלאומי רב, ואתמול אישר שר הביטחון אהוד ברק להכניס לרצועה משלוחי תרופות וסולר הדרוש לתחנת הכוח בעזה לחזור לפעילות.

סוכנות הפליטים של האו"ם, אונרא, הזהירה כי בתוך ימים אחדים יחסר לה אוכל לחלוקה, אם ימשיך הסגר הכללי סביב הרצועה. הסגר הוכרז ביום חמישי בתגובה למטחי הקסאמים, ובאו"ם חוששים ממשבר הומניטרי חריף אם הסיוע – שרבים ממיליון וחצי תושבי הרצועה תלויים בו – יופסק. כעת נמצאת גם מצרים תחת לחץ לפתוח את המעבר ברפיח, בין הרצועה לסיני, ולאפשר העברת סחורות לעזה במהלך "עוקף ישראל".

נציבת יחסי החוץ של האיחוד האירופי בניטה פררו-ולדנר העבירה מסר לישראל, לפיו הסגר ומתקפות חיל האוויר על חמושים בעזה לא יסייעו לישראל במאבקה נגד ירי הקסאם. "רק הסכם מדיני בר-תוקף עד סוף השנה יכול להרחיק את הפלסטינים מאלימות", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully