וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד נחלש לקראת הבחירות לפרלמנט

22.1.2008 / 3:31

המנהיג הרוחני של אירן הורה לנשיא לחדש את אספקת הגז לתושבים. "הוראת חמינאי מוכיחה שאחמדינג'ד נחלש בפוליטיקה הפנימית"

המנהיג הרוחני של אירן עלי חמינאי הורה לנשיא מחמוד אחמדינג'ד לאפשר אספקה של גז לחימום בתי האזרחים במדינה, זאת בשל החורף העז שפוקד את המדינה, שגבה את חייהם של כמה עשרות תושבים. לפי פרשנים, ההוראה שהועברה מוכיחה היחלשות נוספת של נשיא אירן בפוליטיקה הפנימית.

אחמדינג'ד מנע את אספקת הגז לכפרים מרוחקים באירן בשל העומס בביקוש, אולם חמינאי עקף את סמכותו הבלתי מעורערת של הנשיא האירני. "דבר זה מעיד על היחלשותו של אחמדינג'ד לקראת הבחירות לפרלמנט שיתקיימו ב-14 במרץ", אמר מומחה לאירן מהחוג למזרח התיכון באוניברסיטת ברנדייס שבארצות הברית. לדבריו, "הבחירות לנשיאות יתקיימו רק ב-2009, אך פרלמנט עוין עלול לערער את מעמדו של אחמדינג'ד"

הוא הוסיף, כי מבקריו של אחמדינג'ד הם לא רק מתוך הרפורמיסטים באירן, אלא הביקורות נשמעות כעת גם מפי אנשים המוגדרים כקונסרבטיביים. ב-"USA TODAY" דווח, כי לדבריו, אחמדינג'ד נבחר על בסיס מצע של מלחמה בשחיתות ושיפור המצב הכלכלי באירן, אך התחושה בקרב רבים בציבור היא שהוא לא עמד בהבטחותיו, והמצב הכלכלי רק התדרדר מאז שנבחר.

מסקר שנערך לאחרונה באירן עולה, כי 47% מהציבור עדיין תומך באחמדינג'ד, אך 52% מהנשאלים אמרו, כי הם לא מרוצים כלל מתפקודו של הנשיא האירני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully