וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות קצינים לאולמרט: קח אחריות והתפטר

21.1.2008 / 20:07

במכתב שכתבו מ”פים במילואים שהשתתפו במלחמה נכתב, כי ”מי שאין לו אחריות אישית, לא יוכל לשלוח אנשים למלחמה”

"אנו חרדים מנורמות ההתנהגות של המערכת הפוליטית בראשותך. בשבילנו 'אחרי' אינה סיסמה, אלא נורמת התנהגות בסיסית של מי שמוביל אנשים לקרב", כך כתבה היום (שני) קבוצה של כ-50 מפקדי פלוגות, שלקחו חלק במלחמת לבנון השניה. הם קוראים לראש הממשלה אהוד אולמרט להתפטר, שבוע לפני פרסום הדו"ח הסופי של ועדת וינוגרד.

מדובר בקצינים בדרגת רב סרן, מפקדי סיירות מכל חיילות השדה של צה"ל. "אנחנו ניקרא לדגל בכל פעם שהמדינה תצטרך אותנו", כתבו, אך הוסיפו כי "מפקדי צבא בכירים שילמו מחיר אישי על כשליהם ונאלצו לסיים את תפקידם ואילו אתה, העומד בראש המערכת, מסרב לקבל עליך את ערך האחריות האישית". לטענתם, "מי שלא מחוייב לאחריות אישית, לא יוכל לשלוח אנשים למלחמה. הדבר מחייב ראש ממשלה כפי שהוא מחייב כל מ"פ בצה"ל".

ממטה המאבק של חיילי המילואים נמסר: "מדובר ברשימה ראשונה של מפקדי פלוגות בצה"ל. אלה האנשים המובילים את החיילים ואחראים לגורלם. החלטנו להגיש רשימה זאת כמכתב אזהרה ראשון. איננו עיוורים להשלכות העובדה שראש הממשלה, שהוא גם ראש הצבא מקבל אזהרה שכזאת מפי אנשים המהווה אחוז ניכר ממפקדי הצבא, אך לא היה ניתן להתעלם מההשלכות שיכולות להוביל חלחול של נורמת הבריחה מאחריות. ההשתמטות מאחריות אסורה על ראש הממשלה, ואסורה במידה לא פחותה על כל מי שקרא לו להתפטר ולא עושה הכל על מנת שזה יקרה. אין לנו צבא אחר, וכולנו חייבים לעצור את ההתדרדרות המוסרית הזאת לפני שיהיה מאוחר מדי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully