וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס יכול לשנות את החיים בעזה בדקה"

ספי קרופסקי

21.1.2008 / 17:47

שרת החוץ סיירה היום עם שר החוץ ההולנדי בגבול רצועת עזה. תושבות זועמות הגיעו כדי למחות על שגרת חייהן תחת הקסאמים

שי מכלוף

"חמאס יכול לשנות את החיים בעזה בדקה – אם יפסיק את הטרור. הוא יודע זאת והאזרחים הפלסטינים צריכים להבין זאת". כך אמרה היום (שני) שרת החוץ ציפי לבני במהלך מסיבת עיתונאים שערכה בירושלים עם שר החוץ ההולנדי, מקסים פרהאכן, לאחר פגישה בין השניים. השרה התייחסה לראשונה למצור שמטילה ישראל על רצועת עזה ולדיווחים על מחסור חמור במזון, מים, חשמל ודלק, הגוררים גל ביקורות נרחב בעולם.

"אנחנו שומרים על המצב ההומניטרי בעזה", טענה לבני והוסיפה כי "ישראל היא המקום היחיד בעולם שמספק חשמל לארגוני טרור שיורים עליו רקטות". לבני האשימה את חמאס במצב האזרחים בעזה. "החיים של הפלסטינים בעזה לא קלים כי יש טרור".

"הפלסטינים צריכים להבין שלא יוכלו לקבל רווח פוליטי מטרור", אמרה לבני. "חמאס לא מייצג חזון לאומי פלסטיני, הוא גוף קיצוני שלא מכיר בזכותה של ישראל או בזכותו של כל מישהו שאיננו מוסלמי להתקיים בו. אין תקווה בטרור, אין תקווה בהנהגה כזו והתקווה תבוא לפלסטינים ממדיניות אחרת ומתונה".

לאחר מסיבת העיתונאים, ערכה לבני עם פרהאכן סיור בגבול הרצועה. קודם לכן אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט, כי "לא ניתן לכך שיהיה משבר הומניטרי עזה. איננו נלחמים בתושבי עזה, אנחנו נלחמים במעורבים בטרור, והסברתי זאת גם לנשיא מצרים". בישיבת סיעת קדימה אמר אולמרט, כי "עם זאת, איננו מתכוונים לעשות את חייהם לנעימים ונוחים. לא יהיה מצב שתושבי הדרום יסתובבו עם פחדים וחרדות, ועזה תחיה חיים נורמליים לחלוטין".

(צילום: שי מכלוף, עריכה: ענת ברק)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully