וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: נאלץ להפסיק לחלק מזון בעזה

ניר יהב ופנחס וולף

21.1.2008 / 17:31

אם יימשך המצור על הרצועה, תפסיק אונר"א לחלק מזון ל-860 אלף פליטים. רשות המים בעזה מזהירה: מחר יופסק גם זרם המים

"אם ישראל לא תסיר את המצור מעל רצועת עזה, נפסיק את הסיוע ביום רביעי או חמישי". כך אמר היום (שני) דובר סוכנות הסיוע לפליטים של האו"ם (אונר"א). "האו"ם ייאלץ להפסיק לחלק מזון ל-860 אלף פליטים ברצועת עזה אם לא יוסר המצור מעל הרצועה", אמר הדובר כריסטופר ג'ניס. "הדלק הולך ואוזל ונגמרו לנו שקיות הניילון כדי להעביר מזון".

ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה איסמעיל הניה הציע היום לשגר משלחת רשמית מממשלתו למצרים כדי לדון בהעברת סיוע דחוף לרצועת עזה, כדי למנוע קטסטרופה הומניטרית. במקביל, הזהירה רשות המים ברצועה, כי אם תימשך הפסקת החשמל בעזה עד מחר, גם אספקת המים תופסק.

הניה מבקש עזרה מהליגה הערבית

הניה מסר עוד, כי "פשע המלחמה הציוני החדש, במסגרתו נסגרו כל המעברים לרצועה ונמנע מעבר של אוכל, סחורות ודלק לבני עמנו, מאיים על חייהם של מיליון וחצי תושבי עזה". לדברי הניה, "על האומה הערבית בכלל והליגה הערבית בפרט לנקוט צעדים בשטח כדי להסיר את המצור מעל העם הפלסטיני. לעם הפלסטיני יש בקשה אחת – לפתוח את מעבר רפיח ולהסיר את המצור מעל הרצועה".

"ישראל חייבת לדרוש סגירה מיידית של סוכנות אונר"א, שרק מנציחה את האסון ההומניטרי ומעודדת את הטרור נגד ישראל", אמר ח"כ בני אלון (איחוד לאומי-מפד"ל), בתגובה להודעת אונר"א. "הקהילה הבינלאומית צריכה לשקם את הפליטים וליישבם מחדש".

בתוך כך, מקורות דיפלומטיים ערבים בביירות מסרו לעיתון הלבנוני "א-ספיר", כי סעודיה בוחנת אפשרות לקיים בקהיר פסגה דחופה בסוף חודש ינואר או בתחילת חודש פברואר "על מנת לגבש עמדה ערבית אחידה כלפי הפעילות הישראלית נגד העם הפלסטיני ברצועת עזה ועל מנת לדון במשבר הפוליטי המתמשך בלבנון".

וידאו: רויטרס עריכת וידאו: רביד גולדשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully