וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות השביתה: הפסיכומטרי נדחה

ספי קרופסקי

21.1.2008 / 15:49

בשל שביתת המרצים הארוכה הודיע המרכז הארצי לבחינות, כי הבחינה במועד פברואר בוטל, ויתכן שגם מועד אפריל יידחה

המרכז הארצי לבחינות ולהערכה הודיע היום (שני), כי בעקבות שביתת המרצים יבוטלו הבחינות הפסיכומטריות שתוכננו להתקיים בחודש פברואר, וייתכן שיבוטלו גם הבחינות האמורות להתקיים בחודש אפריל.

בהודעה הרשמית שהוציא המרכז נכתב, כי "בשל השינויים במועדי שנת הלימודים הנובעים מהשביתה באוניברסיטאות, נבצר מן המרכז הארצי לבחינות ולהערכה לקיים את מועד פברואר של בחינת הכניסה הפסיכומטרית ובחינת אמי"ר שתוכננו ל-11.2.08, והוא נאלץ לאחדו עם מועד אפריל. עקב השינויים הללו ייתכן שמועד אפריל יידחה לחול המועד פסח".

למערכת וואלה! חדשות הגיעו פניות נזעמות בעקבות הביטול, שעשוי לפגוע באלפי נבחנים עתידיים. לפי אחת הפניות, מתארגנת עצומה ותביעה של חלק מהנרשמים. "המרכז הארצי לא מקיים את חלקו בחוזה בכך שאינו מקיים את המבחן", נכתב. "עקב כך ישנה פגיעה כלכלית קשה בנרשמים ובחברות ההכנה".

בפנייה אחרת נכתב, כי מדובר בחוסר התחשבות של המרכז הארצי לבחינות. "אנשים כבר עשו תכנונים לחו"ל, יש כאלו שמתגייסים, יש שמשלימים בגרויות אחרות, אבל למרכז הארצי כנראה לא אכפת כל כך", נכתב.

המבחן הפסיכומטרי קיים מתחילת שנות ה-80, ובאמצעותו נמדדות אמות המידה במיון למוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל. למבחן ניגשים מדי שנה עשרות אלפים נרשמים שמקווים להתקבל לאחת מהמוסדות האקדמאים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully