וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקרים ישראלים על עזה ושדרות

רועי כ"ץ

21.1.2008 / 15:08

ישראל מספקת 70% מהחשמל בעזה? הפלסטינים חוששים מפלישה? אין משבר הומניטרי ברצועה? רועי כ"ץ מסוחרר מרוב ספינים

"לא יכולה להיות הפסקת חשמל מוחלטת בעזה מאחר ש-70% מהחשמל מסופק על ידי חברת החשמל בישראל" (מקור בטחוני בכיר)

אין כמעט כלי תקשורת בישראל שלא תודרך אתמול על ידי אותו גורם בטחוני בכיר ואלמוני. נשאלת השאלה, מדוע אותו גורם שומר על אנונימיות? הרי דבריו מוכיחים לכאורה עד כמה עמדת ישראל מוצדקת ואין בדברים שמץ של מידע בטחוני רגיש. יכול להיות שהסיבה היא שאין קצין בצבא שמוכן להגיד את הדברים בצורה גלויה לציטוט, פשוט מפני שאינם נכונים?

מנתונים של ארגון הבריאות העולמי עולה כי אתמול "זכתה" עזה ל-154 מגהוואט מתוך 240 מגהוואט הנדרשים בימי החורף הקרים. תחנת הכוח המקומית ייצרה אתמול 30 מתוך 55 מגהוואט אותם היא מייצרת בדרך כלל. חברת החשמל סיפקה 107 מתוך 120 מגהוואט וחברת החשמל המצרית סיפקה 17 מגהוואט כרגיל לדרום הרצועה בלבד. אם כך, רצועת עזה קיבלה אתמול 64% מכלל החשמל לו היא זקוקה - עד שתחנת הכוח המקומית הפסיקה לעבוד בשעה ארבע אחרי הצהרים. האם יש לנו הבדלי גרסאות בלבד, או שמישהו כאן משקר בגדול?

"פיתוח הירי תלול המסלול וירי הקטיושות והקסאמים התחזק לאור העובדה שבכל עימות צבאי של פנים אל פנים, בו נדרשו לוחמי צה"ל להתמודד עם מחבלים מחיזבאללה, חמאס ואחרים, יצאו לוחמי צה"ל כשידם על העליונה" (הרמטכ"ל גבי אשכנזי בכנס הרצליה)

היכן היה גבי אשכנזי בקיץ 2006? האם הוא עומד על דעתו כי בכל העימותים במלחמת לבנון השנייה יצא צה"ל עם ידו על העליונה? האם בקרב מול חמאס, בו נשבה גלעד שליט, ניצח הכוח הצה"לי? מדוע הרמטכ"ל שאמור לשקם את הצבא ממשיך לפזר בדותות כמעשה קודמו בתפקיד? האם יכול להיות שדווקא חולשתו של צה"ל בטיפול במשגרי הקסאמים היא שגורמת לפלסטינים להמשיך לירות על עוטף עזה שבע שנים ברציפות?

"אני מוכרח לומר שמצאתי הפעם אווירה שונה גם בשדרות וגם ביישובים שבעוטף שדרות. מצאתי נחישות מרשימה, כושר עמידה, פחות תלונות וכמובן לא פחות כאב ודאגה" (אהוד אולמרט בפתיחת ישיבת הממשלה)

אהוד אולמרט הגיע לשדרות בסוף השבוע בחסות החשכה. רובו של הביקור היה סגור לתקשורת וזו אולי הסיבה לכך שראש הממשלה יכול היה לשווק את הביקור במונחים צ'רצ'יליאניים מלאי נחישות והדר. אבל מדוע בעצם לא מגיע אולמרט לביקור גלוי בצהרי היום בשדרות? האם אנשי היחידה לאבטחת אישים אינם יכולים להגן על אולמרט בעיר מוכת הקסאמים? ממה חושש יותר אולמרט, מהקסאמים או מזעם התושבים?

"שיבחרו – או פלישה קרקעית או הפסקת חשמל"

שיפלשו, לא ברור על מי מאיימת הממשלה. ראינו כמה המהלך הקרקעי בסוף מלחמת לבנון היה מוצלח, כמה הרוגים היו וכמה זה הפסיק עד ירי הרקטות. 250 הרקטות של נסראללה ביום האחרון של המלחמה, הכמות הגדולה ביותר ליום, מראה שצה"ל בעיקר מבקש שיחזיקו אותו, כי ללכת מכות הוא לא יודע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"אין משבר הומניטרי, זה הכל ספין של חמאס"

וגם מלחמת לבנון הייתה הצלחה והמהלך הקרקעי שינה את החלטת מועצת הביטחון. כן, בטח. יש משבר הומניטרי, חריף אפילו, והוא גם ספין של החמאס, גם באשמת הרשות ברמאללה וגם באשמת ישראל. לכולם נוח לדפוק את האזרחים: לחמאס כי הם לא מעניינים אותו והוא ממילא יאשים את ישראל, וכך יוריד מעצמו את הלחץ; הרשות, כי מדובר בחבורה של אימפוטנטים ששונאים את העזתים ואת עזה, שמחים שכאב הראש הזה ירד מהם ואסור להם לדבר עם החמאס, אחרת בנקים באירופה יפסיקו להעביר להם כסף בשל חוקי איסור תמיכה בטרור; וישראל, כי ההתנתקות התפוצצה לה בפנים, כי היא משלה את עצמה שהכיבוש בעזה נגמר והערבים האלה תמיד ירצו להשמיד אותנו, כי אין לה שום פיתרון צבאי לקסאם וכי לפיתרון המדיני היא לא מוכנה.

אז את העצבים מוציאים על האזרחים. התוצאה: מתוך מיליון וחצי תושבים, ישראל מאפשרת למאה איש ביום לצאת מהרצועה, המאפיות ריקות, הפסקות חשמל של 12 שעות ביום, אין דלק למכוניות, בתי החולים בלי תרופות, הכלכלה שהתרסקה ביותר מ-90%, והייצוא עומד על אפס עגול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully