וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"צ נגד המצור על עזה

שולמית אביצור

21.1.2008 / 13:59

ארגון עדאלה שלח גם מכתב לאולמרט ולברק בבקשה לפתוח את המעברים. "ההחלטה לסגור את המעבר - פשע מלחמה"

ארגון "עדאלה" הגיש לבג"ץ לפני זמן קצר (שני) בקשה למתן צו ביניים נגד הקיצוץ באספקת סולר תעשייתי לרצועת עזה, המזין את תחנת הכוח בעיר. זאת בעקבות הפסקת החשמל שבעיר מאז אמש. כמו כן, ביקשו העותרים לקיים דיון דחוף בנושא. הדיון אמור להתקיים בחודש הבא, אך העותרים טוענים כי המחסור בסולר תעשייתי גרם למשבר חמור ברצועה ולהחשכת העיר, ועל כן לא ניתן להמתין לדיון בבקשה.

בבקשת מתן הצו טוענים העותרים כי עקב הגבלת אספקת החשמל לרצועה אתמול החל מהשעה 20:00, תחנות הכוח בעזה הפסיקו לחלוטין את ייצור החשמל. המחסור בחשמל מונע את קיום צורכיהם הבסיסיים של בתי חולים, מערכת המים והביוב ומאפיות הלחם.

חיי התושבים פגיעים ביותר

בנוסף לעתירה, שלח הארגון מכתב ישיר לראש הממשלה אהוד אולמרט, לשר הביטחון אהוד ברק ולמתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף יוסף משלב, בה הוא דורש לאפשר כניסה מיידית לרצועה של דברי מזון, תרופות ומצרכים הומניטאריים. כזכור, החל מיום שישי נסגרו מעברי בגבול היבשתיים לרצועה ונמנעה כניסת כל ציוד אליה. במכתב נאמר כי "מצב זה יצר מחסור וקשיים רבים והפך את חיי ורווחת התושבים לפגיעים ביותר".

לטענת הארגון, רצועת עזה נמצאת על סף משבר הומניטרי, ושליטת ישראל על המעברים מטילה עליה חובות הן תחת המשפט הבינלאומי ההומניטרי והן תחת משפט זכויות האדם הבינלאומי. "החלטה שרירותית לסגור את המעבר תוך התעלמות מהשלכת המעשה על חיי תושבי הרצועה בכללם, מתוך רצון להעניש את האוכלוסייה האזרחית, וללחוץ עליה כדי להביא לשינויים פוליטיים הנה בלתי חוקית בעליל, מנוגדת לעקרונות המשפט הבינלאומיים ועשויה להוות פשע מלחמה" נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully