וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בניגוד להצהרות, הבניה בהתנחלויות נעצרה"

פנחס וולף

21.1.2008 / 16:05

נציג משרד הביטחון: השר אינו הסמכות היחידה במתן אישורי הבניה, כל בקשה מועברת ישירות ללשכת ראש הממשלה

הבניה ביהודה ושומרון ובחלקים מירושלים נעצרה, בניגוד להצהרות שנשמעו בעבר - כך עולה מדיון שנערך בוועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

בדיון השתתפו חברי הכנסת ראובן ריבלין (הליכוד), זאב אלקין, עתניאל שנלר (קדימה), אפרים סנה (העבודה) ויוסי ביילין (מרצ). בנוסף, השתתפו ראשי רשויות ביו"ש ונציגי משרדי ממשלה.
לדברי גורמים שהשתתפו בדיון בוועדה, אומת כי בכוונת השרים לענייני התיישבות היא להקפיא כל בניה מעבר לקו הירוק, כולל בשכונת הר חומה שבמזרח ירושלים. לדברי הגורמים, נציג משרד הביטחון אישר כי השר הוא לא הסמכות היחידה במתן אישורי הבניה. פקידים ממשלתיים הודיעו כי אכן כל בקשה מועברת ישירות ללשכת ראש הממשלה.

"האמת התבררה במלוא חומרתה", אמר אחד מיוזמי הדיון, ח"כ ראובן ריבלין (הליכוד). "אין בניה מחוץ לקו הירוק אפילו בשטח ריבוני של מדינת ישראל, כולל בשכונותיה של ירושלים. ראש הממשלה נטל לעצמו סמכויות בלי החלטת ממשלה, בלי דיון בכנסת וגם בניגוד למסמך בוש מאפריל 2004 שמכיר בזכותה של ישראל להרחיב את גושי ההתיישבות לפי קצב הגידול הטבעי. יש קונצנזוס בקרב כל המפלגות הציוניות, למעט מרצ, שאזורים אלו יישארו בכל הסדר תחת ריבונות ישראלית, וראש הממשלה מתעלם מכך".

יו"ר וועדת המשנה ח"כ עתניאל שנלר הודיע כי בכוונתו להעלות את הדיון למליאת וועדת חוץ וביטחון ולזמן לישיבה את ראש הממשלה.

"ההיסטוריה היהודית לא תסלח"

מלשכת הבינוי והשיכון לא נמסרה תגובת השר זאב בוים. ח"כ ישראל כץ, המשמש כיו"ר הקואליציה למען ירושלים, קרא לשר התעשייה והמסחר אלי ישי לעזוב מיד את הממשלה "שמקפיאה את הבנייה בירושלים", ולתמוך בחוק ירושלים רבתי, שיעלה ביום רביעי בכנסת. "ההיסטוריה היהודית לא תסלח לאלי ישי וחבריו, אם בגלל שיקולים פוליטיים צרים יימנעו מתמיכה בחוק ויאפשרו את חלוקת ירושלים".

ח"כ שנלר מסר, כי "כשם שאנחנו רגישים להיבטים ההומניטריים בקרב אויבנו, רצוי שנהיה רגישים לעין ערוך כלפי אזרחים ישראלים היושבים ביהודה ושומרון, על פי מדיניות הממשלה ושליחותה". שנלר אמר, כי "מי שמדבר על הקפאה מוחלטת כולל הגידול הטבעי וההיבט ההומניטרי – אני מפקפק בתוקף המוסרי שלו. אי אפשר לעשות חניטה לתושבים היהודים הגרים ביהודה ושומרון. אני מוטרד שנכדיי הגדלים ביהודה ושומרון לא יקבלו שירותי טיפת וחלב וצרכים הומניטריים. אני רוצה לחזק את ידי ראש הממשלה שיהיה לו כוח לעמוד מול השמאל הרדיקלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully