וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למנוע מאירן להקים בסיסים על סף ביתנו"

ספי קרופסקי

21.1.2008 / 13:31

לטענת יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, אין פרטנר בעת הזו להידברות מדינית, ויש להידבר עם הפלסטינים בערוץ כלכלי בלבד

ראש המשלה לשעבר בנימין נתניהו אמר היום (שני) בכנס המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה, כי יש להידבר עם הפלסטינים בערוץ כלכלי ולא מדיני, כי רק כך יהיה ניתן למגר את האיסלם הקיצוני בקרבם. "שורשי הבעיה טמונים באיסלם הקיצוני" אמר נתניהו. "יש למנוע מאירן והאיסלם הקיצוני להקים בסיסים נוספים על סף ביתנו". לדבריו, האיסלם הקיצוני הקים בסיסים בשנת 2000 עם נסיגת צה"ל מלבנון, ולאחר מכן בשנת 2005 עם הנסיגה החד צדדית של ישראל מעזה.

נתניהו תקף את מדיניות הממשלה, ואמר כי "המדיניות נכשלה במבחן החשוב ביותר, שהוא מבחן התוצאה". זאת, בהתייחסו לעליית חמאס לאחר יציאת צה"ל מעזה. הוא הזהיר מפני הישנות הדברים גם בגדה. "הפעם, אם נקים בסיס שלישי ביהודה ושומרון, הסכנה תרחף מעל גוש דן ומעל ירושלים. זה מה שיהיה אם תמשיך עצימת העיניים. הביטחון ביהודה ושומרון צריך להישאר בידינו. ואם חלילה נפקיר אותו, הטרור ידהר קדימה ישר אל ביתנו".

"עיוורון מדיני יצר את הבעיה הביטחונית" הוסיף נתניהו. לטענתו, נעשתה טעות כפולה - הראשונה היא הפקרת השטח בנסיגות, והשניה בכך שישראל הגיבה במלחמת התשה, ולא על ידי הרתעה. "אנחנו צריכים לעבור מתפיסה של מלחמת התשה לתפיסה של יצירת הרתעה מסיבית. הביטחון הוא תנאי הכרחי להתקדם במסלול המדיני", אמר.

נתניהו חזר שוב על קריאתו כי אין פרטנר שמסוגל או שרוצה להביא את עמו לשלום. "החולשה הפלסטינית זועקת לשמיים. קיבלנו את ההמחשה ברצח החיילים בנחל תלם - הממשלה הפלסטינית לא רק שלא יכולה להלחם בחמאס, היא לא יכולה לשלוט באנשיה שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully