וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל צפויה להחריף את הסנקציות על עזה

יהושע בריינר

21.1.2008 / 11:51

בנוסף לאיסור על הכנסת סחורות לרצועה, במערכת הביטחון מתכוונים לעצור גם את חבילות הדואר. "לא יתכן שאנחנו בודקים כל משאית ובינתיים אפשר לשלוח הכל בדואר"

אחרי סגירת המעברים והאיסור על הכנסת סחורות אל תוך רצועת עזה, ישראל צפויה להפסיק בשבועיים הקרובים גם הכנסת חבילות ומכתבים אל תוך רצועת עזה, בעקבות יוזמתו של שר הביטחון אהוד ברק. במערכת הביטחון חוששים בעיקר מהברחת מכשירים חשמליים בהם משתמשים ארגוני טרור, כמו ג'י.פי.אס וטלפונים סלולרים, אל תוך הרצועה בתוך חבילות דואר.

עד היום ניתן היה להעביר חבילות במשקל של עד 20 ק"ג אל תוך הרצועה מבלי שיבדקו כלל. במערכת הביטחון מודאגים מאוד מהמצב, ואומרים כי זוהי הטבה שבמצב הביטחוני כיום הפלסטינים לא אמורים לקבל. לפני כעשרה ימים החלה עבודת מטה בנושא בין משרד הביטחון, משרד התקשורת ורשות הדואר, והחלטה כיצד לאכוף את העברת החבילות צפויה להתקבל בימים הקרובים.

במערכת הביטחון מדגישים כי הפסקת הדואר לעזה לשם בדיקתו אינו קשור לסגירת המעברים בימים האחרונים אל תוך הרצועה, אלא כי הוא צעד הנעשה במקביל. "לא ייתכן שאנחנו בודקים כל משאית שנכנסת לרצועה מספר פעמים על מנת לוודא שאין בה חומרי נפץ או אמצעים לארגוני הטרור, כשבינתיים אפשר לשלוח בדואר כל מה שרוצים", אמר גורם ביטחוני.

סגירת המעברים על הרצועה צפויה להימשך גם היום, ואין כל כוונה לפתוח כיום את המחסומים להכנסת סחורות. יחד עם זאת, ככל הנראה יפתחו המעברים בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully