וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמון: כל עוד יש קסאם, ישראל תלחץ על עזה

פנחס וולף

21.1.2008 / 9:16

במשך הלילה שררה חשכה בעיר עזה, לאחר שאתמול הופסקה פעילות תחנת הכוח. במערכת הביטחון טוענים: החשכה מבוימת, ישראל מספקת 75% מהחשמל

המשנה לראש הממשלה חיים רמון (קדימה) אמר הבוקר בתגובה לדיווחים על המחסור בחשמל ברצועת עזה, כי "אם ירי הקסאם לא ייפסק, ישראל תמשיך בלחץ על עזה. אין הגיון בכך שמדינה מותקפת ברקטות ומספקת לתוקף חשמל, דלק ומים". לדברי רמון בראיון לגלי צה"ל, "בשלב הזה בוודאות אין משבר הומניטרי. כן יש פגיעה בחיי היומיום ברצועה, והאחריות עליה מוטלת על מי ששולט היום ברצועה".

יו"ר מרצ יוסי ביילין אמר בתגובה כי המשבר משחק לידי חמאס. "זהו מעשה לא אנושי, לא יהודי וגם לא יעיל" אמר. "הוא עלול להציל פוליטית את חמאס, שהלך ואיבד את התמיכה ברחוב העזתי בחודשים האחרונים. במקום לממש אחריותה לתושבי הנגב המערבי, הפסקת אש שתחזיר גם את גלעד שליט, בוחרת הממשלה באופציה הגרועה ביותר".

חמאס: 5 חולים מתו

גורמים בארגון חמאס הודיעו היום (שני), כי ישראל אחראית למותם של חמישה חולים שאושפזו בבית חולים בעזה ומתו בעקבות ניתוק החשמל לרצועה. אולם, טרם התקבל אישור לדיווח ממקורות נוספים.

במשך הלילה שררה עלטה בעיר עזה, לאחר שאתמול בשעות הערב הופסקה פעילותה של תחנת הכוח, בעקבות המחסור בדלק. מנהל התחנה, אבו סיסי: "לפחות 800,000 תושבים תחת עלטה. הקטסטרופה תשפיע על בתי חולים, מרפאות, בתים ומפעלים".

בקול ישראל דווח, כי במערכת הביטחון דוחים את הטענות בדבר העדר החשמל, וטוענים כי החשכה בעזה מבוימת, משום שישראל ממשיכה לספק שלושה רבעים מצריכת החשמל ברצועה.

בתוך כך, יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא אתמול (ראשון) לממשלת ישראל להסיר באופן מיידי את המצור מעל רצועת עזה ולהתיר מעבר של דלק אליה. אבו מאזן גם שיגר פנייה דחופה למזכ"ל האו"ם באן קי מון ולקוורטט, בדרישה ללחוץ על ישראל כדי שתסיר את המצור, וקרא לליגה הערבית לקיים דיון דחוף בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully